اجرای شبکه مترواترنت استان قم تا پایان ماه آینده

به گزارش سازمان خبری موبنا عبدالمجید ریاضی اظهار داشت: اجرای شبکه مترواترنت به عنوان پایلوت در استان های قم و کرمان طراحی شده تا بتواند الگوی کاری برای سایر شبکه های استانی باشد.
وی با بیان اینکه هسته مرکزی شبکه مترواترنت استان قم 10گیگابایت است و می تواند پهنای باند داخل استان را تا سطح یک گیگابایت به متقاضیان ارایه کند ، خاطرنشان کرد: روی این شبکه بسیاری از نیازهای استانی بر طرف می شود و به آن نسبتی که پهنای باند نیاز دارد، می تواند به شبکه ملی و شبکه جهانی متصل شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات ، معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: این شبکه ظرفیت عرضه خطوط پرسرعت به تمام شهروندان استانی از طریق شرکت مخابرات استان قم و یا شرکت های دارای مجوز را دارد و اپراتورها می توانند پهنای مورد نیاز خود را از طریق این شبکه دریافت کنند.
وی ادامه داد: ویدیو درخواستی (VOD) ، انتقال مکالمات تلفن اینترنتی (VOIP) ، تلویزیونIPTV و شبکه های اختصاصی (MPLS) از جمله خدمات قابل ارایه روی این شبکه است.
ریاضی تاکید کرد: خدمات تجارت الکترونیکی، دولت الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی و آموزش الکترونیکی نیز از دیگر خدماتی است که روی این شبکه به متقاضیان عرضه می شود.
وی گفت: این شبکه به گونه ای طراحی شده که حوزه های علمیه قم و همچنین دانشگاههای این استان بتوانند کلاس های درس خود را به صورت زنده روی این شبکه عرضه کنند.
این مقام مسوول در وزارت ارتباطات افزود: یکی دیگر از کاربردهای اصلی شبکه مترواترنت استان قم، زیرساخت کارت هوشمند ملی است که با همکاری سازمان ثبت احوال در حال طراحی و پیاده سازی است.
وی خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه در استان قم در مجموع در حدود 80 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا