بازار خاموش آی پاد در ایران

ورود گوشی های تلفن همراه با برندهای معتبر جهانی که روزانه مدل های جدید و قابلیت های متفاوت از جمله حافظه بالا و سیستم عامل های ویندوز موبایل و سیستم پخش موسیقی وارد بازار کشور می شوند ، جایی برای درخشش سایر لوازم جانبی مشابه این کالای ارتباطی  باقی نمی گذارد.
” آی پاد” یکی از دستگاه های پخش موسیقی دیجیتال محسوب می شود و در جهان از فروش بالایی برخوردار است اما این دستگاه با استقبال کاربران ایرانی مواجه نشده و شاهد محدودیت این وسیله در پشت ویترین مغازه ها هستیم.
هم اکنون انواع آی پاد های عرضه شده در بازار ایران به پنج مدل هم نمی رسد. چرا که به دلیل قیمت بالا و فقدان خدمات پس از فروش دارای متقاضی چندانی نیست. محدودیت واردات  این محصول از دیگرعواملی است که سبب شده این وسیله دیجیتالی مورد توجه مشتریان قرار نگیرد .
بی توجهی به این کالای دیجیتالی تنها مربوط به مصرف کنندگان نمی شود حتی قاچاقچیان به دلیل بازار خاموش و سرد تمایلی به واردات غیرقانونی آی پاد ندارند. فروشندگان این کالای دیجیتالی معتقدند آی پاد  به دلیل مسائل سیاسی دارای نمایندگی های رسمی فروش در ایران نمی باشد. این امر باعث شده این کالای دیجیتالی قاچاق و با قیمت بالا و به صورت محدود و سفارشی وارد بازار ایران شود.
همچنین بیشتر کاربران ایرانی به استفاده از انواع گوشی تلفن همراه هستند که علاوه بر امکان مکالمه، قابلیت هایی چون دوربین عکاسی و فیلمبرداری ،سیستم پخش موسیقی و سایر سرویس ها را یک جا ارایه می دهد.
آی‌پاد “iPod” دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی شرکت اپل است و قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری را دارد و به عنوان MP4 به شمار می آید.
نخستین آی پاد در سال 2001 وارد بازار جهانی شده است.
این کالای دیجیتال فاقد EMAIL ، MASSEGE ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری و کلید میانبر است.
هم اکنون میانگین بهای فروش این کالای دیجیتالی از 120 تا 380 هزار تومان است.
129/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا