ICT نقش اساسی در باز مهندسی ساختارها دارد

به گزارش  سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وازرت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس رضا تقی پور در هجدهمین جلسه معاونان مالی و اداری وزارت خانه ها و سازمان های دولتی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به عنایت مقام معظم رهبری، اصل 44 قانون اساسی روند اجرایی شدن خود را طی می کند و بر اساس آن بخش های اقتصادی قابل واگذاری، به بخش خصوصی واگذر می شود.
وی افزود:  همزمان با جداسازی بخش های اقتصادی قابل واگذاری از بدنه دولت، باید یک باز مهندسی اساسی در ساختار ها صورت گیرد.
وی ادامه داد: می توان به کمک ICT و همچنین با افزایش مهارت نیروی انسانی، شبکه مدیریتی را تغییر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به معضلات موجود در کلان شهرها و مدیریت شهری تصریح کرد: حل این مشکلات به روش سنتی ممکن نیست. اما همانند بسیاری از کشور ها می توان به کمک ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، اینگونه مشکلات را برطرف کرد.
وی خاطرنشان کرد: بحث فراهم آوردن امکان انجام کار از راه دور که در راستای الکترونیکی کردن امور صورت می گیرد، یکی از راه حل ها در این حوزه محسوب می شود.
مهندس رضا تقی پور با اشاره به زیرساخت های فراهم شده در این حوزه گفت: با تلاش های صورت گرفته در دولت گذشته، از نظر زیرساخت های ارتباطی چیزی کم نداریم و امکان تامین نیازهای بخش های مختلف در این حوزه را داریم.
وی تاکید کرد: در حوزه فنآوری اطلاعات نیز با عنایت ویژه شخص رئیس جمهور، کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات در دولت تشکیل شده که فرصت مناسبی برای بازمهندسی ساختارها محسوب می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: تا کنون و پس از برگزاری جلسات با خبرگان این حوزه، شش محور اصلی برای این موضوع پیش بینی شده است.
وی افزود: الکترونیکی کردن تمامی خدمات قابل ارائه به صورت غیر حضوری در راستای ایجاد دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی، امنیت و توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی، از جمله این محور ها محسوب می شود.
117/15

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا