عرضه “دیتا کارت” برای استفاده حرفه ای تر از GPRS همراه اول

مجید مختارنیا در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با بیان اینکه “دیتا کارت” را برای دریافت و ارسال حجم اطلاعات بالا و کاربردهای حرفه ای از GPRS ، تا چند ماه آینده معرفی خواهیم کرد، اظهار داشت : استفاده از GPRS با دیتا کارت برای اینکه کاربران بتوانند براحتی با لپ تاپ به سایت های اینترنتی متصل شوند، موثرتر است. اما برای کاربردهایی همچون چک کردن ایمیل با استفاده از گوشی تلفن همراه، GPRS موجود کفایت می کند.
وی با بیان اینکه برخی مشکلات GPRS به گوشی تلفن همراه مشترک مربوط می شود ، گفت: محدودیت برخی گوشی ها باعث شده مشترکان به راحتی نتوانند از این سرویس استفاده کنند. اتصال به GPRS با استفاده از دیتا کارت، روش حرفه ای تری خواهد بود.درصدد افزایش سرعت GPRS همراه اول تا 240 کیلوبیت بر ثانیه هستیم.
مختارنیا با تاکید بر اینکه اولویت همراه اول در شبکه ، برقراری مکالمه مشترکان به عنوان سرویس پایه است ، افزود: در مواقعی که ترافیک صدا و مکالمه کاهش یابد، سرعت GPRS افزایش پیدا می کند. در شرایط پرازدحام ترافیکی می توان تا 120 کیلوبیت سرعت را بین مشترکان به اشتراک گذاشت.
به گزارش موبنا مسوولان همراه اول اعلام کرده اند بستر GPRS به طور کامل در شبکه فعال شده و هر جا که احساس شود تقاضا برای GPRS بالا است ، EDGE را فعال می کنند.
ماکزیمم سرعت فناوری  EDGE حدود 240کیلوبیت در ثانیه است. 70 درصد شبکه تلفن همراه تحت پوشش نسل EDGE قرار دارد. سال گذشته GPRS در شبکه همراه اول با ماکزیمم سرعت 48کیلوبیت در ثانیه فعال بود.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا