آیین‌نامه خرید رایانه‌ برای سازمانهای دولتی در انتظار تصویب هیأت وزیران

علی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در خصوص روند بررسی و آخرین وضعیت آیین نامه خرید تجهیزات یارانه‌ای و سخت افزاری دستگاه‌های دولتی اظهار داشت: این آیین نامه در اسفندماه 88 به هیأت دولت ارسال شده و در حال حاضر در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیأت دولت در دست بررسی است.
وی افزود: پس از ارسال به هیأت دولت اشکالاتی در این آیین نامه دیده شد که برای رفع مشکلات موجود به وزارت ارتباطات ارجاع گردید که بار دیگر پس از رفع موارد به هیأت وزیران ارسال شد.
رستمی خاطرنشان کرد: آیین نامه خرید تجهیزات و نرم افزارهای رایانه‌ای با هدف صرفه جویی و انجام صحیح خریدهای مورد نیاز دستگاه های دولتی تهیه می‌شود تا سازمان‌های دولتی بیش از آنچه نیاز دارند، خرید نکنند.
رئیس گروه هماهنگی و نظارت معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات در خصوص اینکه باتوجه به متفاوت بودن نحوه عملکرد و وظایف هر سازمان آیین نامه ای که بتواند در مورد تمام خریدهای سازمانها صدق کند باید دارای چه ویژگی هایی باشد گفت: اکثر سازمانها و دستگاه ها از ساختاری مشابه و در عین حال کمی متفاوتی برخوردار هستند که نیازهای این سازمانها نیز تا حد زیادی به هم شبیه است.
وی ادامه داد: به دنبال تهیه یک دستورالعمل با استانداردهای خاص هستیم و این آیین نامه نیز دربردارنده مسائل جامع در خصوص انواع خریدها خواهد بود.
رستمی تأکید کرد: تا تصویب و نهایی شدن این آیین نامه در هیأت دولت، بر اساس بخشنامه قبلی خرید‌ رایانه‌ برای سازمان های دولتی ملزم به اخذ مجوز از وزارت ارتباطاتت و فناوری اطلاعات است و بدون کسب مجوز نمی توانند خریدی انجام دهند.
به گزارش فارس، بخشنامه فعلی خریدهای یارانه‌های سازمان‌های دولتی در سال 84 تدوین شد و بر اساس این بخشنامه سازمانها و دستگاه‌های دولتی برای خریدهای خود ملزم به اخذ مجوز از وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات شدند.
بنابراین گزارش در سال 87 و در راستای صرفه جویی در خریدهای دولتی تدوین یک آیین نامه جامع در این خصوص به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سپرده شد که در حال حاضر با گذشت نزدیک به یک سال از ارسال این آیین نامه به هیأت دولت روند بررسی این آیین نامه همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا