استفاده از امکانات فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه پنجم توسعه ضرروی است

فرهاد تجری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: استفاده از فضای سایبر و اینترنت بویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی اجتماعی و شهروندی عموم مردم در داخل کشور و عرصه های جهانی به موضوعی فراگیر تبدیل شده است . کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست. لازمه پیشرفت و توسعه کشور متصل به این جریان است.
نماینده مردم قصر شیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب با تاکید براینکه ابزارها و لوازم توسعه و پیشرفت با استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور تا حدودی فراهم است ، افزود: دولت الکترونیک و قانون جرایم رایانه ای از جمله این مسیرها است که با گسترش آن می توان به توسعه کشور امیدوار بود.
وی فناوری اطلاعات را محور و برنامه زیربنایی برای رسیدن به اهداف و برنامه های توسعه کشور عنوان کرد و یادآورشد: انتظار است دولت و مجلس به این مهم توجه داشته باشند و بتوانند برنامه ریزی صحیح به اقتضای نیازمندی در شرایط موجود داشته باشند . تا بعد از پایان برنامه پنجم توسعه ، نه تنها هم سطح، بلکه فراتر از آن در جامعه بین المللی حضور داشته باشیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعدادها و پیشرفت های کشور در صنعت الکترونیک و رایانه، خاطرنشان کرد: تقربیا امکانات استفاده از فضای الکترونیک در دانشگاه ها وجود دارد. تحقیقاتی نیز در این زمینه انجام شده است. شاید به جرات بتوان گفت از استعدادهای جهان در این بخش فراتر رفته ایم . اما اینکه چرا تاکنون نتوانسته ایم از این استعدادها و امکانات به تناسب نیازمندی های جامعه و  توانمندی ها استفاده کنیم، ضعفی است که دولت ومجلس باید آن را مورد بررسی قرار دهند.
به گزارش موبنا دولت لایحه برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور را چند روز پیش برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.
128/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا