نظام مالی دنیا برای انجام تراکنش‌های الکترونیکی از این سامانه استفاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) محمد حسین مهرانی ـ معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ـ در این مراسم اظهار کرد: سامانه پایا یکی از مولفه‌های زیرساخت پرداخت الکترونیکی است و سوئیچ شتاب، سحاب، ساتنا و پایا نیز به عنوان زیرساخت پرداخت‌های الکترونیکی به شمار می‌روند.
وی با اشاره به اینکه سرویس‌های جدید بعدی از این زیرساخت استفاده می‌کنند، از برنامه‌هایی برای راه‌اندازی “کرپورت بانکینگ “خبر داد و گفت: نظام مالی دنیا برای انجام تراکنش‌های الکترونیکی از سامانه پایا استفاده می‌کند.
مهرانی با اشاره به مزیت های سیستم “کرپورت بانکینگ ” (ارائه خدمات بانکداری الکترونیک به سازمان‌ها و موسسات حقوقی) نیز خاطرنشان کرد: این سرویس بانک را از راه‌اندازی بی شمار شعب و هزینه کردن در این باره بی‌نیاز میأ‌کند و مشتریان بدون نیاز به شعبه، مشتری بانک یا موسسه می‌مانند.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به اینکه از ایرادات وارد به سیستم بانکی کشور وجود کارت‌های متعدد بانکی برای هر مشتری است خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه‌های الکترونیکی نیاز به کارت‌های متعدد را کم خواهد کرد و این امکان را به مشتری می‌دهد که از هر نقطه و هر سامانه حساب خود را بستانکار یا برعکس کند.
وی استفاده از سیستم پایا را برای انتقال وجوه از یک بانک به چند بانک و از یک حساب به چند حساب مفید دانست و افزود: این سرویس امکان استفاده برخی شرکت ها مانند شرکت های کارگزاری راجهت پرداخت سود سهامداران همچنین پرداخت‌های حقوق دستمزد، اقساط، شهریه‌ها، قبوض، مالیات، عوارض را نیز فراهم خواهد آورد.
مهرانی همچنین مدیریت موسسه به خاطر ایجاد پویایی و فناوری‌های نوین، راه‌اندازی موفقیت‌آمیز سامانه سوئیفت و ارائه خدمات نوین ارزی در موسسه تشکر کرد و گفت: موسسه اعتباری توسعه در سال گذشته فقط یک نام بود که با راه‌اندازی سوئیچ شتاب نگرش بانک مرکزی نسبت به موسسه از اسفندماه سال گذشته تغییر کرد.
در ادامه همچنین حیدر مستخدمین‌حسینی ـ مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه ـ ضمن اشاره به ورود سال دوم از دور سوم فعالیت‌ها و تفاوت‌های مشهود عملکرد موسسه اعتباری توسعه با سال های گذشته گفت: ورود خدمات نوین به موسسه اعتباری توسعه تکمیل‌کننده فعالیت‌ها خواهد بود و با توجه به برنامه‌ریزی برای پذیره‌نویسی عموم در چند روز آینده فرصت مناسبی را برای مردم مهیا می‌کند که به گروه سهام‌داران موسسه ملحق شوند.
بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه اعتباری توسعه وی از حمایت‌های بانک مرکزی در راه‌اندازی فناوری‌های نوین در موسسه به خصوص راه‌اندازی سامانه پایا تقدیر کرد و گفت: این سامانه امکان تسریع در انجام امور، سرعت عمل ، صرفه‌جویی در وقت و هزینه، حذف تدریجی چک‌ها از مبادلات، امنیت در پرداخت‌ها، کاهش مراجعه به بانک‌ها و نظارت بر پرداخت ها را فراهم خواهد آورد.
به گزارش ایسنا با ابلاغ قانون پول‌شویی، بر اساس یکی از بندهای آن بانک‌ها از ارائه پول نقد به مشتریان با رقم بیش از 15 میلیون تومان منع شده‌اند و سامانه پایا یکی از شیوه‌هایی است که می‌تواند جایگزین این گونه پرداخت نقدی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا