دنیای فناوری به کمک مردم هائیتی شتافت

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز سه شنبه گذشته در جزیره هائیتی واقع در دریای کاراییب زلزله شدیدی به بزرگی هفت ریشتر به وقوع پیوست که باعث کشته، زخمی و بی خانمانی بسیاری از مردم در این جزیره شد. تاکنون چندین شرکت فناوری و مراکز ارتباطی آمادگی خود را برای کمک به زلزله زدگان اعلام کرده‌اند.
اتحادیه جهانی مخابرات(ITU) برای کمک به هائیتی‌ها، در حال ایجاد چهار پایانه ماهواره‌ای برای دوباره برقرار کردن لینک‌های ارتباطی است. این اتحادیه همچنین 60 واحد پهن‌باند را به همراه متخصصان این زمینه راهی هائیتی کرده تا ارتباط قطع شده میان مردم این کشور رابرقرار کنند.اتحادیه جهانی مخابرات همچنین بودجه یک میلیون دلاری برای تقویت ارتباطات اختصاص داده و قصد دارد یک ایستگاه اصلی قابل توسعه QDBS در این کشور راه‌اندازی کند. این سیستم مخابراتی یک سیستم سریع و کامل است که با هدف تقویت جوابگویی و احیای مکانیزم‌های ارتباطاتی در نقاط فاجعه‌ دیده، طراحی شده‌است.
سازمان ملل از شرکت اریکسون برای ارایه سرویس های شبکهGSM درخواست کمک کرده است. گوگل اقدام به اهدای یک میلیون دلار برای کمک به مردم هائیتی کرده و منابع اینترنتی برای امدادرسانی ارایه کرده است.
گوگل سایتی راه‌اندازی کرده که از مردم سراسر جهان کمک‌های نقدی را جمع‌آوری می کند. گوگل علاوه بر این ابزاری برای نقشه‌برداری آنلاین و عکسبرداری ماهواره‌ای طراحی کرده تا امدادگران راحت‌تر بتوانند مناطق ویران شده را شناسایی کرده و سریع‌تر به یاری مردم بشتابند.
135/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا