16 نمایشگر LED در سطح شهر تهران نصب شد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، مرکز کنترل ترافیک تهران از سال 1375 اقدام به استفاده از تابلوهای متغیر خبری در سطح بزرگراههای شهر تهران کرده است . در تابلوهای اولیه از تکنولوژی پولکی مغناطیسی استفاده می شد که به مدد پیشرفت تکنولوژی صفحه نمایش این تابلوها در حال تبدیل به LED است.
برای اطلاع رسانی دقیق تر ومتنوع تر به رانندگان در مسیرهایی که سرعت خودروها زیاد نیست ، این مرکز به نمایش وضعیت ترافیک روی نقشه مسیر پیش رو اقدام کرده است .
نرم افزار مرکزی کنترل تابلوها با استفاده از اطلاعات ثبت شده توسط کاربران مرکز ، در سیستم ثبت وقایع ، وضعیت ترافیک معابر تحت پوشش تابلوها را استخراج کرده و نقشه گرافیکی مورد نظر را تهیه می کند.
این نقشه هر 50 ثانیه یکبار به روزرسانی می شود و آخرین اطلاعات وضعیت پیش رو در اختیار رانندگان قرار می گیرد.
انتخاب و تهیه و ارسال پیام به تابلو بدون نیاز به عامل انسانی و به طور اتوماتیک انجام می شود و مطالعات مرکز کنترل ترافیک تهران برای نصب  تابلوی دیگر نیز در حال انجام است.
به گزارش موبنا اطلاع رسانی به هنگام از وضعیت ترافیک معابر می تواند به توزیع یکسان بار ترافیکی در سطح معابر کمک کند و موجب کاهش زمان سفرهای شهری شود.
اطلاع رسانی از طریق تابلوهای متغییر خبری با توجه به موقعیت نصب تابلوها ، در انتخاب صحیح مسیر توسط رانندگان کمک موثری کرده و به این ترتیب موجب کاهش زمان سفر و در نتیجه کاهش مصرف سوخت می شود.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا