مذاکره با بانک‌ها برای اعلام آنی پرداخت‌ قبوض تلفن ثابت

علی عرب در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات فارس با اشاره به استقبال مشترکان تهرانی از پرداخت غیر حضوری گفت: به طور متوسط بیش از 70 درصداز کل پرداخت‌ها در استان تهران به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.
وی ادامه داد: از میان پرداخت‌های غیر حضوری انجام شده از سوی مشترکان تهرانی، ATM با 37 درصد، تلفن‌بانک با 32 درصد و سیستم 1818 با 8 درصد بیشترین میزان استقبال را به خود اختصاص داده که در مجموع پرداخت قبض از طریق تلفن با 40 درصد پر استقبال ترین روش پرداخت محسوب می‌شود.
* در صورت بروز خطا در سیستم پرداخت، اول وصل خط مشترک بعد رسیدگی به مشکل
مدیر کل امور مالی شرکت مخابرات استان تهران در پاسخ به این سوال که چنانچه مشترک قبض خود را پرداخت کند، اما بنابر عللی این پرداخت در سیستم اعمال نشود و در نتیجه تلفن مشترک قطع گردد، چه مدت زمان برای رسیدگی به مشکل و وصل مجدد خط لازم است، گفت: بر اساس دستور مدیریت شرکت مخابرات، به منظور رفاه حال مشترکان درخصوص قبوض کمتر از 50 هزار تومان مقرر شده، در صورت مراجعه مشترک مدعی پرداخت به مراکز تلفن، ابتدا خط تلفن وی وصل شود و پس از آن مراحل اخذ تاییدیه پرداخت از بانک و یا جست وجو در سیستم مخابرات صورت می‌گیرد.
عرب افزود: همچنین این رویکرد مخابرات در راستای استقبال از پرداخت های غیر حضوری، در خصوص این نوع پرداخت‌ها نیز صادق است و مشترک می‌تواند با کد رهگیری پرداخت غیر حضوری نسبت به وصل خط اقدام‌ کند.
وی ادامه داد: در چنین مواقعی شرکت مخابرات برای اطمینان از وجود چنین پرداختی در فایل‌ اطلاعات خود که از بانک‌ها دریافت کرده، جستجو می‌کند و در صورت نیاز مجدد اطلاعات لازم از بانک نیز گرفته می‌شود.
* مذاکره با بانک‌ها برای آن‌لاین شدن پرداخت‌ قبوض تلفن
عرب همچنین در این خصوص که آیا روشی برای وصل مجدد خط بدون نیاز به مراجعه مشترک به مرکز تلفن و تحویل قبض پرداختی وجود دارد، گفت: تنها روش 1818 است که با استفاده از این روش مشترک می‌تواند از طریق تلفن قبض خود را وصل کند و نیاز به مراجعه حضوری به مرکز تلفن نباشد.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه این سرویس متعلق به شرکت مخابرات و اطلاعات آن آنلاین است، هر زمان پرداختی با این سرویس انجام گیرد به صورت آن‌لاین درسیستم ثبت و اعمال می‌شود و این در حالی است که سیستم‌های تلفن‌بانک این قابلیت را ندارند.
وی همچنین از مذاکره با بانک‌ها برای آن‌لاین کردن پرداختهای تلفن‌بانک‌ها خبر داد و گفت: به دلیل اینکه بانک‌ها فایل اطلاعات خود را در ساعت 24 هر روز برای مخابرات ارسال می‌کنند، بنابراین رسیدگی به پرداخت‌ها آن‌لاین نیست اما مذاکراتی با بانک‌ها انجام شده تا به محض پرداخت قبض، از سوی بانک به مخابرات اعلام شود و بر این اساس با فراهم شدن امکان ارائه این سرویس برای تلفن بانک‌ها به صورت آن‌لاین، وصل مجدد قطعی‌‌ها نیز به صورت آن‌لاین انجام گیرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا