ارتباطات

باید اعتماد مردم در مسیر توسعه بانکداری و تجارت الکترونیکی جلب شود

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رضا تقی‌پور اظهار کرد: باید با شتاب بیش‌تری به سمت اهداف حرکت کنیم که امیدواریم با همکاری همه مدیران مجموعه هر روز شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه باشیم؛ روال گذشته به این صورت بود که در رابطه با گزارش عملکرد در این حوزه تعداد مشترکان تلفن همراه،‌ تلفن ثابت را عنوان می‌کردیم ولی باید این تغییر را از خودمان آغاز کنیم و به هدف بزرگتری که در رشد این خدمات وجود دارد اشاره کنیم که قطعا با اینکار یکپارچه‌سازی و تسریع در تبادل و پردازش این اطلاعات به وجود آمده و سبک مدیریت را تغییر می‌دهد.
او با بیان اینکه تغییر سبک مدیریت با یکپارچه‌سازی اطلاعات و تسریع در تبادل در پردازش آن بسیار مهم محسوب می‌شود تاکید کرد: ما برای دوره 5 ساله نام اولین دولت الکترونیکی را انتخاب کردیم، این شعار شعار مستمر و پویاست و ما نام اولین را گذاشتیم که شروع کار باشد و با همان جهت‌گیری، چابک‌سازی دولت عدالت محور را با توسعه فن‌آوری اطلاعات به عنوان هدف کلان انتخاب کردیم و با بررسی‌های انجام شده چند حوزه محوری در حال تعریف و طراحی شاخص است.
وی ادامه داد: اولین حوزه، دولت الکترونیکی است که بتواند بسیاری از خدماتی که توسط دستگاه‌ها به مردم ارائه می‌شود به صورت الکترونیکی عرضه شود و محور دوم محور سلامت الکترونیکی است.
تقی‌پور که در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سخن می‌گفت، با بیان این که امروز جابه‌جایی درون خانواده ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات داریم و امیدواریم کماکان بتوانیم از خدمات و تجارب آقای خسروی – رییس پیشین سازمان – بهره‌مند شویم اظهار کرد: زمانی که ایشان سکان ریاست را به دست گرفتند مشکلاتی زیادی وجود داشت و مسوولیت سنگینی بود و با توجه به فاصله‌ای که ما در این حوزه با اهداف تعیین شده داشتیم، با تلاش‌های ایشان و همکارانشان کارها تا حدود زیادی سازمان یافت ولی قطعا با وضعیت مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم که امیدواریم همکاران این راه را به خوبی ادامه دهند و قطعا از تجربیات ایشان در شرکت ارتباطات زیرساخت استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: همچنین آقای کرمپور – رییس جدید سازمان – دارای تجارب فراوانی هستند و امیدواریم با تجاربی که ایشان در سمت‌های مختلفی داشتند و همه آن مهارت‌ها را در سازمان به کار خواهند بست، ما شاهد شکوفایی بیش از پیش این سازمان و نقش موثرش در توسعه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به عنوان موتور متحرک این حوزه باشیم.
او افزود: نقش سازمان در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات بحثی است که به برکت انقلاب اسلامی در کشور ما حاصل شده و وجود چنین سازمانی که علیرغم عمر کوتاه توانسته بسیاری از روابط بین دولت و اپراتورها و یا اپراتورها با مردم را تنظیم کند، بسیار مهم و موثرمحسوب میشود.
به گفته وزیر ارتباطات زمانی نقش سازمان بیش‌تر برایمان نمایان می‌شود که وقتی به حوزه‌های دیگر نگاه می‌کنیم می‌بینیم از فقدان چنین سازمانی رنج می‌برند و اگر امروز می‌بینیم بحث آزادسازی و خصوصی‌سازی مخابرات در این حوزه بسیار خوب بوده نمی‌توان نقش موثر سازمان را انکار کرد.
او تاکید کرد: خوشبختانه با این اتفاق بزرگ در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ما گام‌ها اساسی را برای آزادسازی و خصوصی‌سازی برداشتیم و با این اصل که از این به بعد ما توسعه را در بخش خصوصی در این حوزه می‌بینیم قطعا کشور از ما انتظار دارد که ما به سرعت در این حوزه پیشرفت کنیم.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات در نقطه‌ای قرار دارد که باید نقش طراحی، نظارت و توسعه این حوزه را بر عهده دارد و توقعمان از این سازمان این است حرکت‌ها را توسعه دهد؛ لازمه پویای محیطی این است مدیران با دانش و تجربه کافی بتوانند در این جایگاه خدمت کنند.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: سازمان یک جایگاه کاملا تخصصی دارد که باید توسعه متوازن را در این حوزه طراحی نظارت و مدیریت کند همچنین توقعمان از مدیریت جدید این است که فاصله زیاد ما را با دنیا در حوزه مقررات را کاهش دهد و حضور موثری در مجامعه جهانی داشته باشیم.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا