بدون خدمات فناوری اطلاعات اجرای هدفمندسازی یارانه ها امکان پذیرنیست

به گزارش روز جمعه ایرنا ، ” رضا تقی پور ” در مراسم تودیع و معارفه رئیسان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری ) ، اظهار داشت : شعار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار سال دولت دهم ، ” ایجاد نخستین دولت الکترونیک ” است ،این شعار یک شعار مستمر و پویا است که در هار سال قابل نحقق نخواهد بود.
وی با بیان اینکه ، هدف ما “چابک سازی دولت عدالت محور” است ، افزود: مدیریت امور را درکلان شهرها با مشکلات جدی روبرو است که راه حل آن توسعه دولت الکترونیک است .
تقی پور گفت: برای حل معضل ترافیک و آلودگی هوا ، باید مسئله ای به نام جابجایی فیزیکی را حذف کنیم و این امر با توسعه دولت الکترونیک با محوریت توسعه سلامت الکترونیک و پوشش پزشکی از راه دور ، تجارت و بانکداری الکترونیکی ، رفاه الکترونیکی میسر می شود.
وی افزود: دنیا با یکپارچه سازی در اطلاعات و تبادل این اطلاعات سبک مدیریت را تغییر داده است و هدف ما نیز تغییر سبک مدیریت با یکپارچه سازی اطلاعات و تسریع در تبادل و پردازش آن است .
** تغییر در شیوه ارزیابی عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید شیوه ارزیابی فعالیت ها و نحوه گزارش دهی از عملکرد مجموعه وزارت خانه تغییر یابد ، تاکنون تعداد خطوط تلفن دایرشده ،تعداد مشترکان تلفن های سیار و خطوط را به عننوان گزارش عملکرد اعلام می کردیم که در واقع گزارش هزینه است نه عمکرد .
تقی پور افزود: باید نتایج فعالیت های خود را در قالب شاخص اقتصادی گزارش دهیم تا میزان اثر گذاری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اقتصاد کشور مشخص شود .
وی افزود: در گزارش عملکرد باید سهم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعت در تولید ناخالص داخلی ، میزان صادرات این بخش ،تاثیر آن در کاهش سوخت و صرفه جویی در مصرف بنزین و کاهش ترددها ،ارایه شود .
** توقع از سازمان رگولاتوری شتاب دادن به حرکت خصوصی سازی است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش غیر قابل انکار سازمان رگولاتوری در تسریع روند خصوصی سازی و آزاد سازی گفت: هدف بلند مدت (استراتژی) دولت این است که روزی همه بخش های ارتباطات و فناوری اطلاعات خصوصی شود .
تقی پور افزود: سازمان رگولاتوری نقش موتور متحرک خصوصی سازی را دارد ،این سازمان دارای یک جایگاه تخصصی است که باید توسعه متوازن را طراحی ، هدایت و نظارت بکند .
وی افزود: سرعت خصوصی سازی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مرهون فعالیت سازمان رگولاتوری است و صنایع کشور از فقدان چنین سازمانی که تنظیم کننده مقررات و روابط تولید کننده مصرف کننده و دولت است رنج می برند.
تقی پور گفت: گامهای اساسی را برای آزاد سازی و خصوصی سازی برداشته ایم ، از این به بعد توسعه را در بخش خصوصی می بینیم ، انتظار دایم که عقب ماندگی ها را جبران کنیم .
و این توسعه مطابق اصل 44 باید در بخش خصوصی اتفاق بیفتد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد رئیس پیشین سازمان رگولاتوری گفت :مهندس خسروی در اوایل تشکیل سازمان رگولاتوری ، سکان این سازمان را به دست گرفت و کارهای زیادی در این سالهای انجام شده است ولی با وضعیت مطلوب و با دنیا فاصله ی زیادی داریم .
 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا