ارتقای زیرساخت مستلزم اعتماد دوجانبه حاکمیت و بخش خصوصی است

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا صمد مومن بالله در دومین همایش بین المللی مخابرات ایران در تشریح وضعیت ارتباطات زیرساخت کشور به شاخص های دسترسی به زیرساخت ارتباطی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا باید به مقوله هایی نظیر میانگین درآمد سرانه و نیاز به سرمایه گذاری در این بخش توجه شود.
وی چالش های زیرساخت را در دو زیرگروه سیاست ها و سرمایه گذاری ها تقسیم کرد و گفت: زیرساخت یک کالای سرمایه ای است که در درازمدت به بهره برداری می رسد و منجر به درآمد زایی می شود.
مومن بالله بر برنامه های بلندمدت ، فضا و مکان مجوزدهی که نیازمند حجم وسیع سرمایه و زمان است ، تاکید کرد و ادامه داد: برای بسترسازی ارتباطات در شرکت زیرساخت ، زمینه های فراوانی فراهم شده که پس از ایجاد بسترها با همکاری بخش خصوصی به ارائه خدمات ارتباطی پرداخته شده است. این امر باعث کاهش هزینه های خدمات اپراتورها شده که نتایج آن عاید مشتری خواهد شد.
وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته در مقطعی بر کاهش قیمت خدمات رو آوردیم اما نتایج آن عاید مشتری نشد و منجر به سودمندی اپراتورها و لایه های میانی شد ، در تشریح استراتژی شرکت زیرساخت گفت: ایجاد بسترهای امن ارتباطی ، کاهش هزینه های خدمات ، تعامل متقابل و نزدیک با بخش خصوصی در این مقوله می گنجد.
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اهداف این شرکت را شامل اهداف بلند مدت چشم انداز 20 ساله و اهداف میان مدت برنامه پنج ساله توسعه دانست و گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت وظایف خود را مطابق با اساسنامه انجام می دهد که شامل راهبرد ، مدیریت ، ساماندهی ، ایجاد توسعه و نظارت و بهره برداری از شبکه زیرساخت است.
به گفته وی شبکه زیرساخت مجموعه ای از سیستم های شبکه زیرساخت راه دور و بین الملل مخابرات است و ایجاد فرصت های پایدار و عادلانه ، توسعه زیرساخت ارتباطات استاندارد و کارآمد  و ایفای نقش هاب منطقه از چشم انداز زیرساخت در آینده به شمار می رود.
مومن بالله گفت: ایفای نقش در راستای اصل 44 ، مشتری مداری ، دانش محوری ، برخورداری از سرمایه انسانی متخصص و متعهد و حضور موثر در آخرین مجامع و اتحادیه های بین المللی ، مهمترین برنامه های تامین کننده زیرساخت در کشور است.
117/128/129

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا