هدف از مخابرات خصوصی سود آوری است

به گزارش سازمان خبری موبنا  مظفر پور رنجبر  در تشریح فرایند  خصوصی سازی مخابرات  اظهار داشت : خصوصی سازی پدیده سی ساله جهانی  محسوب می شود که درحال توسعه  سریع  است  وکسی نمی تواند  مانع آن شود.
وی بیان اینکه نظرات در مورد خوصی سازی  ارتباطات در کشور های جهان سوم شامل  دو بخش بدبینانه  وخوشبینانه می شود، اظهار داشت: زیان عامه مردم به خصوص قشر کم درآمد  و بیکاری ناشی از بهینه سازی  به دلیل فرایند خصوصی سازی ازجمله نظراتی است که  در زیر مجموعه نظریات بدبینانه خصوصی سازی جای  می گیرد.
وی گفت:  افزایش  کمیت و ارتقاء شبکه های مخابراتی و ارتباطی ، کاهش هزینه ها و اشتغال ارزش افزا  از جمله  نظرات خوش بینانه  به خصوصی سازی  مخابرات است.
وی خاطر نشان کرد: نکته کلیدی خصوصی سازی صرفا  تغییر مالکیت نیست. بلکه ایجاد فضا و بستر رقابت  در فضای کسب و کار است. لذا نقش دولت  و رگولاتوری  مهمترین عامل  موفقیت  دراین زمینه به حساب می آید.
 پوررنجبر افزود: در صورتیکه  بستر رقابتی در این فضا ایجاد نشود نه تنها خصوصی سازی  اثری نخواهد داشت بلکه به ضرر دولت  وملت می شود.
پوررنجبربا  قائل شدن  تفاوت هایی مابین  بنگاه های خصوصی ودولتی  گفت:  بنگاه های  خصوصی مشتری محور  و با محوریت قانون و مردم فعال است . اما بنگاه های  دولتی  سازمان محور بوده و برمبنای  محوریت بروکراسی عمل می کنند.
    وی  با بیان اینکه هم اکنون  بازار مخابرات  به اندازه  کافی  بکر و پر فرصت است، اظهار داشت: هیچ نگرانی  برای این  بازار وجودندارد و تنها نیازمند نیروی انسانی  و لایه  مدیریتی  مناسب است.
 مدیر عامل کنسرسیوم توسعه  اعتماد مبین افزود: با توجه به اینکه تا چندی پیش  مخابرات در ساختار  دولتی اداره می شد، باز آفرینی  و برگرداندن آن  به بخش خصوصی باید مورد بررسی  قرار گیرد.
وی همچنین در باره همگرا کردن مخابرات استانی با مرکز گفت: کنسرسیوم به شرکت های مخابراتی به عنوان یک بنگاه اقتصادی نگاه می کند وشرکت هایی که سودآور نیستند باید سودآور شوند. درغیر اینصورت  تعطیل خواهند شد.
وی با بیان اینکه بانک سینا،  پنج درصد 50  درصد  بعلاوه  یک  سهم مخابرات را در اختیار دارد ،گفت: کنسرسیوم  با جذب سرمایه گذاری  موافق است و استقبال می کند  و برای واگذاری سهام  آماده مذاکره هستیم.
مدیرعامل کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین خاطر نشان کرد:  هم اکنون  درحال مذاکره با مشاوره  خارجی  برای   کنسرسیوم هستیم .
117/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا