وزارت راه عامل بیشترین قطعی های شبکه فیبرنوری

غلامرضا کشتگر در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه در برخی شرایط به دلیل تعریض شدن جاده، کابل های فیبرنوری در حین بهره برداری و عملیات از بین می روند، افزود: معمولا تعریض جاده ها با هماهنگی شرکت ارتباطات زیرساخت انجام می شود ولی در برخی مواقع به دلیل عدم احساس مسوولیت، کابل ها قطع می شود.
وی با بیان اینکه لایحه صیانت از حریم فیبرنوری به شرکت ارتباطات زیرساخت اجازه می دهد تا حریمی برای نصب و حفاظت از این شبکه ایجاد کند، گفت: این حریم  باعث می شود از لحاظ قانونی فیبرنوری حفظ شود.لایحه صیانت از فیبرنوری اختیارات زیرساخت را نسبت به اینکه حریم ویژه خود را داشته باشد، بیشتر می کند. درنتیجه کسی در آن محدوده نمی تواند فیبرهای نوری را قطع کند.
به گزارش موبن،ا براساس لایحه صیانت از فیبر نوری ، مسیر کابل‌های فیبرنوری شبکه مادر مخابراتی کشور که در منتهی الیه حریم راه‌ها و راه‌آهن واقع شده یا می‌شوند، فضای اختصاصی نامیده شده و استفاده از آن موکول به هماهنگی وزارتخانه‌های متبوع خواهد بود.
در مواردی که وزارت راه و ترابری برای توسعه و یا اصلاح هندسی راه و یا ترمیم خرابی‌ها و موارد دیگر نیاز به استفاده از فضای اختصاصی مذکور داشته باشد، باید قبل از شروع عملیات اجرایی، مراتب را به وزارت ارتباطات اعلام و فرصت مناسب برای جابجایی کابل‌های یاد شده منظور کند.
117/128

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا