معاون شرکت مخابرات ایران: 30 میلیون نفر در کشور خط تلفن همراه دارند

به گزارش ایرنا “کاظم ابراهیمی” روز یکشنبه در آیین معارفه سرپرست شرکت مخابرات استان خراسان شمالی در بجنورد همچنین اظهار داشت: 25 میلیون اشتراک تلفن ثابت در کشور وجود دارد که با این احتساب، تمام خانوارهای ایرانی دارای یک خط تلفن هستند.
وی ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور را 35 درصد و تلفن همراه را نیز 45 درصد اعلام کرد و افزود: یکهزار و 100 شهر ایران نیز از کابل فیبر نوری برای تسریع در امور مخابراتی برخوردار هستند.
معاون شرکت مخابرات ایران در ادامه گفت: در حال حاضر در تمام شهرها و روستاهای کشور امکانات و تجهیزات مخابراتی وجود دارد و در سالهای اخیر نیز توسعه خوبی در این زمینه ایجاد شده است.
ابراهیمی به روند خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران اشاره و بیان کرد: هم اکنون براساس اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی، 50 درصد از سهام شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی افزود: شرکت “اعتماد مبین” با 80 هزار میلیارد ریال سرمایه، 50 درصد از سهام شرکت مخابرات ایران را خریداری کرده و با واریز 16 هزار میلیارد ریال یعنی 25 درصد سهام، فعالیت این شرکت در قالب مدیریت بخش خصوصی آغاز شده است.
ابراهیمی افزود: شرکت مخابرات ایران با این واگذاری، تحت مدیریت بخش خصوصی قرار گرفته و این شرکت هم اکنون بدنبال سودآوری برای سهامدار آن است.
وی افزود: با واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی تمام مدیران عامل شرکتهای مخابرات استان نیز تغییر می کنند که این تغییرات در چند استان عملی شده است.
وی گفت: پس از تغییرات جدید در شرکت مخابرات ایران، پست موقت مدیران انتصابی در استانها سرپرستی است که بعدا، مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران مدیران عامل استانها را انتخاب می کنند.
وی تعامل با مدیریت ارشد استانها، مشتری مداری، تسریع در امر خدمات رسانی و ارتقاء خدمات ارتباطی را مهمترین برنامه شرکت مخابرات ایران اعلام کرد.
در این نشست “محسن اصغری بقالانی” یکی از اعضاء هیات مدیره شرکت مخابرات استان خراسان شمالی به عنوان سرپرست مخابرات این استان انتخاب شد.
“حسن اکبری نسرکانی” با 30 ساله سابقه فعالیت در شرکت مخابرات استانهای خراسان به کسوت بازنشستگی درآمد و در این آیین از خدمات وی قدر دانی شد.
 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا