نبود اقدامات جدی در زمینه افزایش امنیت اطلاعات در کشور

 “حمید بابادی نیا” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با آغاز به کار وزیر کابینه دهم وارائه  برنامه های دولت فعلی، پیش بینی می شود با سازو کارهای اتخاذ شده درمعاونت فناوری اطلاعات، امکان رفع محدودیت هایی که به منافع ملی کشور لطمه می زند وجود دارد.
وی  با بیان اینکه تا زمانی که فرهنگ IT – که  امروزه به عنوان محور توسعه  تلقی می شود-  در وزارتخانه ها و سایر ارگانها پیاده سازی نشود،  امیدی به رشد و شکوفایی در سایر بخش ها نیست، افزود:  تنها در شرایطی می توانیم شاهد رشد و شکوفایی تمامی حوزه ها باشیم که برای صنعت  آی تی  درکشوربرنامه ریزی صورت گرفته و چهارچوب های مشخصی ایجاد شود .
وی با بیان اینکه خوشبختانه در مجلس کمیسیونی به نام  فناوری اطلاعات درحال شکل گیری است، افزود: با آغاز کار این کمیسیون می توان امید داشت  نظارت مجلس در بخش فناوری اطلاعات  به شکل دقیق تری دقیقی صورت گیرد.
بابادی نیا با اشاره به انتظارات بخش خصوصی از دولت تصریح کرد: اهمیت دادن به بخش های خصوصی از جمله دلایل رشد و شکوفایی صنعت فناوری اطلاعات در جوامع اروپایی و آمریکایی است.
این کارشناس بابیان اینکه دراصل 44 قانون اساسی، واگذاری بخش دولتی به بخش خصوصی مطرح شده، تصریح کرد:  این حرکت تاکنون درایران در حد شعار بوده و مطابق با مفاد این قانون اجرا نشده است.
بابادی نیا با اشاره به اینکه درحوزه فناوری اطلاعات، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به عنوان مرکز تعامل بخش خصوصی با دولت  به حساب می آید، گفت: در شرایط فعلی تعامل کامل و مناسبی بین این دو بخش وجود ندارد.
129/15

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا