نگاهی به وضعیت بازار تلفن همراه در ماه های پایانی سال

“علی نظری” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت:  به دلیل قرار گرفتن در ماه صفر بازار تلفن همراه در رکود به سر می‌برد و خرید و فروش این کالا کاهش چشمگیری یافته است. از اوایل سال جاری تا کنون بازار تلفن همراه به دلیل کاهش تقاضا  در رکود است و فروشندگان این کالای ارتباطی مجبور به تعدیل قیمت چشمگیر در بازار شده اند.
این فعال بازار ادامه داد: استمرار بی رونقی  این بازار باعث شده میانگین بهای انواع این کالای ارتباطی هر هفته تا سقف 10هزار تومان و در گوشی های گران قیمت تا  50 هزارتومان کاهش یابد. یکی دیگر از فعالان این حوزه معتقد است: با کاهش قدرت خرید بعید به نظر می رسد بازار گوشی تلفن  همراه با تقاضای چشمگیر مشتریان در روزهای پایانی سال روبرو شود.
“جواد اصغریان” افزود:  پیش بینی می شود تنها گوشی های 50 تا 200 هزار تومانی با استقبال روبرو شود و  بازار گوشی های بالای 350 هزار تومان تقاضای چندانی نداشته باشد.
 یکی از نمایندگان قانونی  معتقد است کاهش قدرت خرید مردم و بالا بودن تعرفه واردات این کالای ارتباطی از جمله مواردی است که باعث عدم خروج از دوران رکود شده است.
مدیرعامل شرکت پارس کامتل در این باره گفت: در اختیار گرفتن بخش اعظم گوشی های قاچاق در این بازار پرهیاهو جایی برای واردات گوشی های گارانتی دار باقی نگذاشته است.
“حسین پاینده ” افزود: استمرار کاهش قدرت خرید مردم از اواخر سال گذشته تا کنون باعث شده تا بازار این کالای ارتباطی بی رونق سپری شود. پیش بینی می شود تا پایان سال بازارتلفن همراه کشور همچنان بی رونق سپری شود.
مدیرعامل شرکت پارس کامتل معتقد است از اواخر سال گذشته تا کنون بازار تلفن همراه به دلیل کاهش چشمگیر تقاضا روزهای سردی را سپری کرده است. ادامه این بی رونقی تا پایان سال جاری نیز پیش بینی می شود.
129/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا