واگذاری 100 هزار پورت اینترنت پرسرعت دراستان فارس

به گزارش سازمان خبری موبنا چنگیرامیری اظهار داشت: در حال حاضر 148 درصد خانوار شهری و 122 درصد خانوار روستایی در استان فارس دارای تلفن ثابت هستند و ضریب نفوذ تلفن ثابت بیش از 32 درصد است.
 وی با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و 720هزار شماره تلفن ثابت دراستان فارس نصب شده و بیش از 98 درصد روستاهای استان فارس  دارای ارتباط تلفنی می باشند، اظهار داشت: 532 دفتر ICT روستایی در استان فارس خدمات اینترنتی،  پست بانک  و پست، ارایه می دهند.
وی با اشاره به پوشش تلفن همراه در در بیش ازدوهزارکیلومترازجاده های اصلی استان افزود: هم اکنون دو میلیون و 800 هزار شماره تلفن همراه در استان فارس نصب شده که ارتباط این مشترکان با 1236 سایت BTS پشتیبانی می شود و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان فارس به 46/57 درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات فارس به وضعیت شبکه فیبرنوری اشاره کرد و افزود: هشت هزار و 341 کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان اجرا شده و 11 شرکت بخش خصوصی در زمینه ارایه اینترنت پرسرعت فعالیت می کنند.  401 مدرسه و 11 مرکز علمی دانشگاهی با اجرای شبکه فیبرنوری به شبکه اینترنت وصل هستند و بیشترین پهنای باند این شرکت به دانشگاه ها اختصاص یافته است است.
وی از ارایه برخی خدمات  جدید مخابراتی نظیر پیامک تلفن ثابت و پرداخت الکترونیکی با شماره 1818 در سال جاری خبر داد و افزود: با تمهیدات در نظرگرفته شده در مخابرات فارس 201  هزار میلیون ریال صرفه جویی شد.
امیری با اشاره افتتاح 120 پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری  بیش 120 میلیارد  ریال افزود: در دهه مبارک فجر برای تامین اینترنت پرسرعت قراردادی با یک شرکت بخش خصوصی به  مدت 10 سال منعقد شد که  پس از آن تجهیزات تحویل مخابرات فارس می شود.
117/15

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا