استقبال خاموش

اگرچه بازار تلفن همراه ایران با 46 میلیون سیمکارت توزیع شده در کشور قابلیت استفاده و استقبال از این گوشی ها را داراست، اما به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی بیشتر گوشی هایی که  در روزهای  نخست وارد این بازار دیجیتالی می شود مورد خرید کابران قرار نمی گیرد.
میانگین قیمت بالای گوشی هایی تازه وارد یکی از دلایلی است که باعث می شود تا مدت ها مورد استقبال قرار نگیرد. اما این اتفاق باعث می شود بعد از گذشت زمان نه چندان طولانی از ورود گوشی های جدید، قیمت بالای آنها شکسته  شود.
برخی از گوشی ها با برندهای معتبر که ازطریق مبادی غیرقانونی وارد بازار تلفن همراه می شود، دروهله اول با قیمت کاذب میلیونی در بازار تلفن همراه کشور عرضه می شود.  پس از گذشت چندماه قیمت این گوشی ها به نصف می رسد.
این اتفاقات بیانگر این موضوع می باشد که نظارت دقیق وهمه جانبه در بازار تلفن همراه ایران صورت نمی گیرد. بهتر است  مسوولان برای جلوگیری از هرج و مرج هرچه بیشتر تدابیری را در دستور کار خود قرار دهند.
قیمت های نامتعادل گوشی های با گارانتی های غیر اصلی، تعویض لوازم جانبی گوشی ها با نمونه های تقلبی، نبود نهاد و جایگاه مستقل برای ساماندهی شکایت و اعتراض خریداران گوشی همه و همه از مواردی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد. روز به روز بر تعداد  مشترکان این کالای ارتباطی افزوده می شود. باید با تصمیم منطقی و درست  هر چه زودتر  به سمت ساماندهی این بازار حرکت کرد.
129/117

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا