عزم جدی وزارت ارتباطات برای حضور موثر در مجامع بین المللی

رضا تقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات فارس از عزم راسخ این وزارتخانه برای حضور مرکز در مجامع بین‌المللی خبر داد و گفت: یکی از راهبردهای اصلی وزارت ارتباطات در دولت دهم حضور در مجامع بین المللی است تا به این وسیله نام و حضور ایران را در دنیا هرچه بیشتر برجسته شود.
وی افزود: با پیشرفتی که در سال های اخیر در زمینه‌های علمی در کشور ایجاد شده، امروز ایران می تواند دستاوردهای علمی خود از جمله فناوری فضایی را در تعامل با سازمان های منطقه ای و سازمان‌های بین‌المللی به اشتراک بگذارد.
تقی پور ادامه داد: بر همین اساس حضور مؤثر در مجامع بین المللی و منطقه ای یکی از راهبردهای اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تمام حوزه‌های کاری این وزارتخانه است و کار گسترده‌ای در این زمینه شروع شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: امیدواریم با تعامل و اشتراک دانش موجود در کشور با دنیا بتوانیم در رشد و ارتقای دانش تخصصی این حوزه، به خصوص در زمینه مدیریت پیشرفته این امور سهم داشته باشیم و به این وسیله نام و حضور ایران را در مجامع جهانی ICT هرچه بیشتر برجسته‌ کنیم.
به گزارش فارس، عضویت در مجامع جهانی که اتخاذ کننده تصمیم‌های اثرگذار در حیطه کاری خود هستند بسیار پر اهمیت است و از آن مهم تر حق نظر داشتند در این مجامع است که می‌تواند مزایایی بسیاری را برای کشورهای صاحب نظر ایجاد کند از جمله اینکه در اتخاذ تصمیم‌ها منافع کشور خود را نیز مد نظر قرار دهند.
براساس این گزارش،‌ یکی از اقداماتی که وزیر ارتباطات دولت دهم از آغاز کار خود تا امروز در دستور کار قرار داده اعلام آمادگی ایران برای حضور در مجامع جهانی ICT است.
از جمله مجامعی که ایران خواستار شرکت و کاندیداتوری در آنها است می توان به ریاست کنفرانس ارتباطات رادیویی آسیا و اقیانوسیه، کاندیداتوری عضویت در شورای ITU ، میزبانی پنجمین اجلاس آسیایی فیبر نوری و چهارمین اجلاس مدیران عالی مخابرات کشورهای عضو اکو اشاره کرد.
 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا