امکان تقسیط قبوض تلفن همراه از طریق مراکز تلفن ثابت

علی حمیدی – ‌مدیر کل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران – در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این که پرداخت اقساط قبوض باید به‌صورت ماهیانه توسط مشترک انجام شود اظهار کرد: البته موضوع قطع میان دوره در رابطه با این مشترکان هم حاکم است درواقع قطعی میان دوره برای همه خطوط و درصورت نپرداختن قبوض اعمال می‌شود.
خطوط قطع شده تا 29 اسفندماه یکطرفه وصل می‌شوند
وی یادآور شد: ‌یکسری خطوط قطع کامل هستند که قرار شده این‌ خطوط را با مجوزی که از مدیر عامل شرکت دریافت کردیم تا تاریخ 29 اسفندماه به‌صورت یک‌طرفه وصل ‌شود و در این راستا از مشترکان درخواست می‌کنیم با توجه به این‌که ما بستر این کار را فراهم کردیم آن‌ها نیز هرچه سریع‌تر نسبت به تقسیط بدهی خود اقدام کنند.
تلفنبانک بهترین شیوه پرداخت غیرحضوری
مدیرکل امور مشترکین شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه بهترین شیوه پرداخت غیرحضوری روش تلفنبانک است گفت: با تماس تلفنی مشترک در منزل و از طریق تلفن ثابت می‌تواند قبض خود را پرداخت کند یا از طریق تلفن همراه؛ به‌عنوان مثال شماره 09622 بانک ملی اگر از طریق تلفن همراه هم با این شماره برای پرداخت قبض تماس گرفته شود، هیچ هزینه‌ای برای مشترک محاسبه نمی‌شود.
وی ادامه داد: اگر مشترک برای پرداخت از این روش اقدام کند؛ بعد از دادن شماره کارت و بعد رمز دوم کارت، اپراتور از مشترک تاییدیه مبلغ قبض را دریافت می‌کند و اگر دوباره تماس بگیرد اطلاعات کامل به مشترک مبنی بر پرداخت قبض در تاریخ مورد نظر داده می‌شود.
کارمزدی از مشترک دریافت نمی‌شود
او درباره این شیوه پرداخت گفت: در این روش مشترک نیازی به خروج از منزل و جابه‌جایی ندارد که این موضوع خود به کاهش بسیاری از ترددهای بی‌رویه منجر می‌شود و از طرفی ارتباط تلفنی بسیار سهل‌تر از ارتباط اینترنتی برقرار و این اطلاعات به صورت صحیح و سریع به شبکه ما منتقل می‌شود؛ در این روش انتقال اطلاعات کوچک‌ترین خدشه‌ای بر آن وارد نیست و کارمزدی هم از مشترک دریافت نمی‌شود.
حمیدی گفت: عمده هدفمان بر این است که در سراسر کشور پرداخت‌ها به صورت غیرحضوری انجام شود که آمار این نوع پرداخت‌ها هم رو به افزایش است؛ ما در طرح 30 سیب سبز، 33 درصد پرداخت غیرحضوری داشتیم که این میزان را به حدود 40 درصد رساندیم که نزدیک نیمی از مشترکان مان پرداخت غیر حضوری را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه هدف‌گیری سه طرح همراه اول به پرداخت غیرحضوری دیده شده و برای مشترکان خوش حساب است گفت: طرح همراه فجر هم در این راستا طراحی شده و این را به صورت سراسری و در کل استان‌ها انجام شد که فقط مختص مشترکان خوش حساب نیست بلکه برای همه مشترکانی است که تا تاریخ پنجم اسفندماه 88 نسبت به پرداخت آخرین قبض و صورت حساب‌ خود اقدام می‌کنند.
مدیرکل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران در ادامه ابراز کرد: در این بحث خط تعدادی از مشترکان قطع کامل شده است که اگر قبوض خود را پرداخت کنند مشمول این طرح می‌شوند و بحث دیگر این است که در بحث پرداخت مساله تقسیط هم آوردیم و تسهیلاتی مدنظر قرار دادیم که مشترکان مراجعه و با قسطی کردن بدهی‌ها، خطوطشان وصل شده و در طرح هم شرکت کنند.
وی تصریح کرد: در این طرح مشترکانی که خطوطشان یکطرفه شده است هم شرکت می‌کنند اما برای کسانی که خطوطشان دو طرفه است و بدهی پیشین ندارند، طبیعی است شامل امتیاز بیش‌تری هستند.
حمیدی با بیان اینکه هدف ما در طرح همراه فجر پرداخت غیرحضوری است گفت: از طرفی این طرح فرصت استثنایی برای مشترکانی است که بدهی‌های خود را پرداخت نکردند و خطشان قطع کامل است و با توجه به میزان بدهی می‌توانند یک سوم مبلغ بدهی خود را نقدی پرداخت کرده و مابقی را در سه یا چهار قسط پرداخت ‌کنند و ما سعی کردیم این کار را به سهولت انجام دهیم، چون به اعتقاد ما مشترک به ارتباط نیاز دارد و این فرصت ویژه برای مشترکان است.
حمیدی ابراز داشت: در برگزاری طرح ثامن، میزان پرداخت‌های غیرحضوری رشدی در حدود شش درصد داشت و بیش از پنج میلیون و 500 هزار مشترک همراه اول، قبوض خود را به‌صورت الکترونیکی پرداخت کردند که بر این اساس پنج میلیون و 500 هزار حضور در باجه‌های بانک‌ها کاهش یافت. او گفت: همچنین 870 هزار نفر از این تعداد، قبوض خود را به صورت اینترنتی پرداخت کردند، دو میلیون و 300 هزار نفر نیز قبوض خود را به کمک ATM، یک میلیون و 200 هزار نفر از طریق تلفن بانک و 80 هزار نفر به کمک پیام کوتاه به پرداخت قبوض تلفن خود اقدام کردند.
وی با بیان اینکه تا قبل از طرح ثامن حدود 33 درصد مشترکان پرداخت غیرحضوری داشتند که با اجرا شدن این طرح این میزان به 40 درصد افزایش یافت، گفت: مشترکان می‌توانند از طریق ارسال پیام کوتاه به شماره 90009 آخرین صورت‌حساب و یا صورت‌حساب میان دوره‌ای خود را روی تلفن همراه دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا