عرضه گوشی های بدون گارانتی در بازار کاهش یافت

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ،کاهش واردات غیرقانونی انواع گوشی های تلفن همراه توسط فعالان غیرقانونی باعث شده تا نمایش این نوع گوشی ها در ویترین مغازه ها کاهش یابد.
وی افزود: هم اکنون واردات گوشی های بدون گارانتی در سطح بازار تلفن همراه به طور چشمگیری کاهش یافته است.
وی ادامه داد: با استمرار شرایط فعلی احتمال افزایش قیمت این کالای ارتباطی در بازار وجود ندارد چرا که از چند ماه گذشته تا کنون میزان تقاضا برای انواع گوشی های تلفن همراه به طور چشمگیری کاهش یافته است.
این در حالی است که میزان واردات گوشی هایی که به طور رسمی وارد بازار کشور می شود نیز به طور چشمگیری کاهش یافته ا ست.
نمایندگان قانونی گوشی تلفن  همراه معتقدند که به دلیل تعرفه بالای واردات گوشی تلفن‌همراه و بی‌توجهی مسوولان دولتی در برابر واردات غیرقانونی این کالای ارتباطی دیگر نمی‌تواند همانند سابق به فعالیت خود ادامه دهد.
آنها معتقدند هم اکنون فضایی برای فروش گوشی‌های گارانتی‌دار در فروشگاه‌های تلفن همراه وجود ندارد چرا که به دلیل اختلاف قیمت گوشی‌های گارانتی‌دار و بدون گارانتی، مردم تمایلی به خرید گوشی‌های گارانتی دار ندارند.
به گزارش خبرنگار موبنا، از سال 85 که تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به 60 درصد افزایش یافت و دو سال بعد به 25 درصد کاهش یافت، بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار این کالا عمدتا در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود. به گفته دست‌اندرکاران و کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه، اکنون حدود 95 درصد سهم بازار در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار دارد.
129/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا