تهیه کارگروه نقشه راه فناوری اطلاعات برای کشورهای D8

رمضانعلی صادق زاده در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه هدف از ایجاد کارگروه نقشه راه فناوری اطلاعات تعیین نحوه همکاری میان کشورهای عضو در این زمینه است ، اظهار داشت: این توافق میان اعضای کارگروه فناوری اطلاعات کشورهای ایران ، پاکستان ، ترکیه ، نیجریه ، مصر، بنگلادش ، اندونزی و مالزی صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه نخستین اجلاس وزیران صنایع کشورهای عضو گروه دی هشت روز گذشته در تهران آغاز به کار کرد ، ادامه داد: کارگروه هایی در حوزه انرژی ، فناوری اطلاعات ، خودرو ، سیمان و نساجی از روز گذشته در دو نوبت صبح و ظهر تشکیل جلسه دادند و بر تداوم همکاری در این حوزه ها تاکید کردند.
صادق زاده با بیان اینکه اعضای کارگروه فناوری اطلاعات بر توسعه محورهای ارتباطی و پژوهشی در این حوزه متفق القول هستند ، افزود: تهیه کارگروه نقشه راه می تواند مسیر این اهداف را تبیین کند.
به گزارش موبنا اجلاس وزرای صنایع هشت کشورعضو گروه D8، نهم تا یازدهم اسفندماه 88 به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، در تهران در حال برگزاری است.
مهمترین زمینه های همکاری کشورهای عضو این گروه خودرو ، الکترونیک و فناوری اطلاعات ، انرژی و حفاظت از محیط زیست، انتقال تکنولوژی، پتروشیمی وکود شیمیایی، نساجی، استاندارد و مالکیتهای معنوی، صنایع کوچک و متوسط، مواد غذایی، فولاد و سیمان عنوان شده است.
اهداف اصلی تشکیل گروه دی هشت توسعه اقتصادی و اجتماعی، تقویت موقعیت کشورهای عضو در اقتصاد جهانی، ایجاد روابط مستحکم اقتصادی بین کشورهای در حال توسعه اسلامی، ایجاد تنوع و کسب موقعیت های جدید در روابط بازرگانی، تقویت حضور و تصمیم‌سازی در سطح بین‌المللی و ارتقای سطح زندگی در این کشورها است.
128/15

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا