صاحبان محتوا به شبکه بزرگ تامین کنندگان محتوای دیجیتالی کشور می پیوندند

محمدعلی کریمی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا در مورد اجرای طرح ملی تامین محتوای دیجیتال کشور اظهار داشت: این طرح که در فروردین ماه عملیاتی می شود، حقوق مادی و معنوی صاحبان تولید محتوا و محصولات دیجیتالی در کشور را مورد حمایت قرار می دهد.
وی با بیان اینکه هم اکنون فاز آزمایشی این طرح تحت عنوان “DRM ” راه اندازی شده است ، گفت: در فاز نخست این طرح ، مدیریت حقوقی صاحبان محتوای دیجیتال کشور مدنظر است به نحوی که با اجرای آن تولید هرگونه محتوای دیجیتالی در کشور اعم از نرم افزار، کتاب، فیلم و موسیقی مورد حمایت قرار می گیرد.
به گفته کریمی فاز اول پرتال مدیریت صاحبان محتوا در ایران مربوط به محصولات فرهنگی هنری است و متقاضیان و صاحبان محتوا می توانند با مراجعه به سایت اینترتنی  WWW.IRCONTENT.IR نسبت به ثبت محصول یا اثر خود اقدام کنند. به این ترتیب صاحبان اثر در شبکه بزرگ تامین کنندگان محتوای دیجیتالی کشور وارد می شوند و ضمن فروش محصولات و بهره مندی از عواید مالی آن می توانند حق مالکیت اثر خود را محفوظ کنند.
وی اضافه کرد: فاز دوم پرتال مدیریت صاحبان محتوا مربوط به سیستم فروش اینترنتی است که با اجرای آن سیستم کسب و کار محتوای دیجیتالی در کشور عملیاتی می شود.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا