ارسال لایحه تأسیس سازمان پست به مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا تقی پور در بیست و پنجمین نشست سراسری معاونان و مدیران کل شرکت پست ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: بیش از این، تأسیس سازمان پست دولتی به تصویب دولت رسیده بود.
وی افزود: در حال حاضر آماده‌سازی پست برای اجرایی شدن اصل 44 و خصوصی‌سازی، یکی از اصلی‌ترین موضوعات مطرح در این حوزه است و به همین منظور با تلاش مدیران و متخصصان، ابعاد مختلف این موضوع شناسایی و برنامه لازم تدوین شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفکیک بخش حاکمیتی را یکی از مهمترین مسائل مباحث در حوزه آماده‌سازی پست برای واگذاری به بخش خصوصی دانست و گفت: تصویب تشکیل سازمان پست دولتی در هیات وزیران و آماده سازی اساسنامه آن، از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا است.
وی با بیان این مطلب که معنی خصوصی سازی، عدم اعمال حاکمیت نیست، خاطر نشان کرد: پس از خصوصی‌سازی، دولت همچنان ازجنبه نظارتی مسوول ارایه صحیح این خدمات به مردم است.
تقی پور ادامه داد: یکی دیگر از تلاش‌هایی که باید در این حوزه انجام شود، ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و این کار در حال حاضرآغاز شده که امیدواریم با سرعت بیشتر در سال 89 ادامه پیدا کند.
وی تأکید کرد: ترافیک پستی، تنوع خدمات، محصولات جدید، خدمات ارزش افزوده و کیفیت خدمات، مجموعه‌ای است که می‌تواند دستیابی ما را به درآمدهای پیش بینی شده تضمین کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که ورود تکنولوژی‌های جدید تهدیدی برای حوزه پست می‌تواند باشد، گفت: اما با آینده‌نگری می‌توان اینگونه تهدیدها را به فرصت‌های جدید، تبدیل کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تنوع بخشی به محصولات، به زودی از نظر کارآمدی و اثربخشی، به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم پست را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا