30 میلیون ارتباط تلفنی در مکزیک امروز قطع می شود

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، قانون قطع ارتباط تلفن های همراه از سوی دولت مکزیک برای وادار کردن مردم به ثبت اطلاعات و هویت خود صورت می گیرد.
دولت مکزیک در طول چند هفته اخیر اقدام به تبلیغات تلویزیونی و رادیویی کرد تا کاربران تلفن همراه در این کشور اطلاعات شخصی خود را با استفاده از پیامک ارسال کنند. اما روز پنج شنبه دولت مکزیک اعلام کرد هنوز 30 میلیون نفر از کاربران اطلاعات خود را ثبت نکرده اند و تا روز شنبه مهلت دارند تا اطلاعات خود را برای سازمان رگولاتوری این کشور ارسال کنند.
بزرگ ترین اپراتور مکزیک توسط کارلوس اسلیم، یکی از میلیاردرهای مکزیکی اداره می شود. امریکن مویل از سناتورهای مکزیک درخواست کرد مهلت بیشتری به کاربران برای ثبت اطلاعات و اجرای این قانون بدهد. این اپرتور از یک سال گذشته تلاش زیادی برای متوقف کردن جنایاتی که با استفاده از تلفن های همراه در زمینه اخاذی، تهدید و گروگان گیری، بچه دزدی و آدم روبایی صورت می گیرد انجام داد.
بیش از 84 میلیون کاربر تلفن همراه در مکزیک از تلفن های پیش پرداخته یا اعتباری استفاده می کنند. کاربران برای خرید این گوشی ها فقط لازم است به فروشگاه ها مراجعه کنند. اما اگر این خطوط تلفن را بخواهند از دستفروشان کنار خیابان تهیه کنند مدت زمان بیشتری طول می کشد.
امریکن مویل حدود 71 درصد بازار مکزیک را در دست دارد و سرویس های خود را در بازار برزیل، شیلی و دیگر کشورهای منطقه ارایه می دهد.
مکزیک دچار جرایم سازماندهی شده از قاچاق مواد مخدر گرفته تا بچه دزدی توسط رانندگان تاکسی شده است. این قضیه از سال 2008 منجر به ارایه طرح رجیستری تلفن های همراه توسط رگولاتوری این کشور شد.
شهروندان مکزیکی معتقدند این قانون بی تاثیر خواهد بود. زیرا جنایتکاران به سادگی می توانند تلفن همراه خود را با هویت افراد دیگر به ثبت برسانند.
اما مخابرات این کشور در یک برنامه رادیویی اعلام کرد در صدد بررسی مشروعیت اطلاعات ثبت شده از سوی کاربران است.
هفته گذشته سناتورهای مکزیک درخواست شرکت های تلفن همراه برای افزایش مهلت به کاربران را رد کردند.
پیش بینی می شود America Movil به ازای قطع شدن ارتباط 30 میلیون کاربر خود هر روز 10 میلیون دلار از دست خواهد داد.
135/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا