مراکز 118 شهرهای کوچک تعطیل نشده‌اند، تجمیع شدند

صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر جمع آوری مراکز 118در شهرستان‌ها گفت: این موضوع جمع‌آوری مراکز 118نیست، اقدامی است که از چند سال پیش آغاز شده و به امسال و خصوصی شدن مخابرات مربوط نمی‌شود.
وی افزود: در گذشته امکانات اجازه جواب گویی‌ تمامی شهرهای کوچک یک شهرستان را در مرکز شهرستان نمی‌داد، بنابراین جایی در شهرهای کوچک در نظر گرفتیم تا کسی که کار امور مشترکان را انجام می‌داد، 118 را نیز جواب دهد.
وی توضیح داد: نمی‌توانیم بگوییم مراکز یاد شده 118 نبود زیرا شماره 118 بود اما شماره 17 تهران در استان‌ها 117 است و شخصی که مسوول انجام امور 117 در استان‌ها بود به تماس‌های 118 نیز جواب می‌داد.
مدیرعامل مخابرات ایران تصریح کرد: در سال 85 و پس از مکانیزه شدن سیستم‌ها، 118 به صورت یکپارچه مکانیزه شد و با این شرایط وقتی یک شهرستان 118 دارد، نیازی به بودن 118 در شهرهای کوچک آن شهرستان نیست.
فیضی ادامه داد: در‌ آن زمان عده‌ای که اکثراً نیز از پیمانکاران بودند نسبت به این مسئله اعترض داشتند و تصور می‌کردند مخابرات تصمیم به تعطیلی مراکز شهرستان‌ها دارد.
وی افزود: مخابرات نمی‌تواند برای هر شهری که 10 هزار شماره دارد، 118داشته باشد و تمامی 118های شهرهای کوچک در مراکز شهرستان‌ها جمع شد.
مدیرعامل مخابرات ایران تأکید کرد: در حال حاضر مخابرات سیستم 118 را به صورت توزیع شده دارد اما نه به تعداد شهر بلکه به تعداد شهرستان و برای تمامی شهرها و شهرستان‌ها 118 وجود دارد و تنها تفاوتی که ایجاد شده این است که کسی که به تماس‌های 118 پاسخ می‌دهد الزاماً در شهر مربوطه نیست.
وی در خصوص اینکه آیا نیروی مشخصی در مراکز امور مشترکان شهرهای کوچک برای پاسخگویی به تماس‌های 118 بوده که با یکپارچه شدن مراکز بیکار شده باشد، گفت: نیروی مازادی در مراکز 117 نبوده و این مراکز کم ظرفیت و زیر 10 هزار شماره بوده‌اند که همان نیرویی که به تماس‌های مربوط به 117 پاسخ می‌داد پاسخگوی تماس‌های 118 نیز بوده است.
وی تاکید کرد: بنابراین موضوعی که نیروی کار این مراکز بیکار شده‌اند امکان ندارد و ممکن است در یک شهر این اتفاق افتاده باشد اما در حد بحث نیست.
به گزارش فارس، اخیراً یکی از نمایندگان با ارائه اخطار اصل 44 قانون اساسی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود: طبق این اصل شرکت‌های دولتی واگذار شده تا 5 سال پس از واگذاری حق تعدیل نیرو ندارند، در حالی که مخابرات پس از واگذاری شروع به تعدیل نیرو کرده و مراکز 118 شهرستان‌ها جمع‌آوری شده است که اکثر افراد شاغل در 118 معلول بوده و از طرف بهزیستی معرفی شده‌اند.
179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا