ارتباطات

ابلاغ برنامه‌های سال 1389

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل ازروابط عمومی  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عبدخضر کامرانی، اظهار داشت: این اهداف و برنامه‌ها پیش از این به تصویب شورای تدوین برنامه پنجم وزارت و کارگروه تخصصی ارتباطات رسیده بود. میزان پیشرفت این اهداف و برنامه‌ها در بازه‌های زمانی مشخص و بر اساس پیش بینی‌های تعیین شده از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه وزارت از تحقق این اهداف، در جلسه‌های شورای کنترل برنامه‌های پست، مخابرات و فناوری اطلاعات بررسی خواهد شد.
معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه در سال همت مضاعف و کار مضاعف، گفت: در پایان سال 89 و با برنامه ریزی های صورت گرفته، افزایش پهنای باند بین الملل به حدود 50 گیگابیت بر ثانیه و افزایش ظرفیت شبکه IP داخل کشور به حدود 70 گیگابیت بر ثانیه، خواهد رسید. افزایش ظرفیت شبکه انتقال و همچنین افزایش میزان ترانزیت ارتباطات بین الملل نیز از دیگر برنامه‌های عملیاتی سال 89 است که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت اجرایی خواهد شد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: افزایش ضریب نفوذ ارتباط باند پهن و همچنین ضریب نفوذ اینترنت در کشور نیز از دیگر برنامه‌های تدوین شده در حوزه دسترسی به اینترنت است. از دیگر برنامه‌های عملیاتی که در سال جاری توسط شرکت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی خواهد شد، می‌توان به تدوین استانداردهای ملی در حوزه ICT، ارایه سه خدمت نوین پستی و آماده سازی به منظور واگذاری سهام شرکت پست در بورس اشاره کرد.
وی تأکید کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طی سال جاری پنج بنگاه اقتصادی جدید در منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد و حمل هوایی محمولات و مرسولات توسط هاب پستی آغاز خواهد شد. امیدواریم با همت مضاعف و کار مضاعف از سوی مدیران و کارشناسان مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اهداف کمی پیش‌بینی شده برای سال جاری بیش از میزان پیش‌بینی شده محقق شود.
117/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا