کمیته وارد کنندگان تلفن همراه چه شد

حال با وجود گذشت یک سال و نیم از تشکیل کمیته یاد شده، نه تنها کوچک ترین اتفاق مثبتی در بازار تلفن همراه  نیفتاده است، بلکه بسیاری از واردکنندگان رسمی، به دلیل متضرر شدن کنار کشیده و راه را برای قاچاقچیان تلفن همراه هموارتر از قبل کرده اند. تشکیل این کمیته می توانست برای فعالان رسمی تلفن همراه نوید بخش روزهای خوب و پر رونق باشد. ولی جدی گرفته نشدن آن و کوتاهی اعضایش در بسیاری از موارد از جمله تعرفه واردات تلفن همراه مشخص کرد این کمیته هم نمی تواند بی نظمی چند سال اخیر بازار تلفن همراه را به آن بازگرداند و از حقوق مصرف کنندگان حمایت کند.
در این خصوص رییس اتحادیه تولید کنندگان صوتی و تصویری معتقد است، این کمیته فاقد قدرت اجرایی و تصمیم گیری است. چرا که اصلی ترین اتحادیه متولی فروش تلفن همراه ولوازم صوتی وتصویری در آن حضور ندارد و مشخص نیست این کمیته به چه منظور و با چه اهدافی تشکیل شده است. کمیته ای که ممکن است با تصمیم گیری های ناپخته وضعیت بازار تلفن همراه را آشفته تر کند.
 این کمیته تاکنون هیچ تصمیم گیری یا موضع گیری در خصوص اتفاق های پیرامون بازار تلفن همراه نکرده است. چون به گفته رییس اتحادیه تولید کنندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه، این کمیته، قدرت اجرایی ندارد و تنها برای اهداف خاص تشکیل شده است.
182    

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا