محمدرضا نعمتزاده با تاکید بر اینکه دولت شروطی را برای همکاری با خارجیها در نظر گرفته است، گفت: از جمله این شروط این است که حتما سرمایهگذاری مشترک در ایران صورت گرفته و تولیدکنندگان ایرانی بتوانند در این شراکت، خود را به همتایان خارجی خود برسانند و علاوه بر ورود تکنولوژی و سرمایه، کشورهای خارجی باید تضمین بدهند که صادرات کالاهای تولید مشترک نیز رونق یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این شروط از سوی خارجیها پذیرفته شده است و البته در شرایط فعلی اقتصاد جهانی نیز خود آنها به سمت یافتن بازارهای جدید هستند، افزود: اگر کشور خارجی بتواند در ایران با استفاده از مزیتهایی همچون انرژی ارزان و نیروی کار ماهر و متخصص با قیمت مناسب بهره گیرد، به طور قطع برنامه بازارگشایی برای کالای تولیدی خود را اجرا خواهد کرد و با توجه به بازار گسترده اطراف ایران، به نظر میرسد که این یک رابطه برد- برد برای دو طرف است.
وی تصریح کرد: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که تجارت جادهای دو طرفه است و در مقابل، ایران هم از این کشورها کالا وارد میکند اما استراتژی اصلی بر روی سرمایهگذاری مشترک و واردات کالاهای سرمایهای، تکنولوژی و فناوری روز است.
به گفته نعمتزاده، استراتژی ایران در کار مشترک با خارجیها نسبت به گذشته تغییر کرده و اکنون تولیدات ایران حرفی برای گفتن دارند و بنابراین باید بهترین شرایط را در سپردن بخشی از بازار خود به خارجیها به دست آورند.
شروط حضور خارجی ها در بازار ایران
وزیر صنعت با بیان اینکه خارجیها برای حضور در ایران باید داخلیسازی و سرمایهگذاری مشترک را به همراه خود بیاورند، گفت: تجارت جاده دو طرفه است.
خبرگزاری مهر: وزیر صنعت با بیان اینکه خارجیها برای حضور در ایران باید داخلیسازی و سرمایهگذاری مشترک را به همراه خود بیاورند، گفت: تجارت جاده دو طرفه است.
محمدرضا نعمتزاده با تاکید بر اینکه دولت شروطی را برای همکاری با خارجیها در نظر گرفته است، گفت: از جمله این شروط این است که حتما سرمایهگذاری مشترک در ایران صورت گرفته و تولیدکنندگان ایرانی بتوانند در این شراکت، خود را به همتایان خارجی خود برسانند و علاوه بر ورود تکنولوژی و سرمایه، کشورهای خارجی باید تضمین بدهند که صادرات کالاهای تولید مشترک نیز رونق یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این شروط از سوی خارجیها پذیرفته شده است و البته در شرایط فعلی اقتصاد جهانی نیز خود آنها به سمت یافتن بازارهای جدید هستند، افزود: اگر کشور خارجی بتواند در ایران با استفاده از مزیتهایی همچون انرژی ارزان و نیروی کار ماهر و متخصص با قیمت مناسب بهره گیرد، به طور قطع برنامه بازارگشایی برای کالای تولیدی خود را اجرا خواهد کرد و با توجه به بازار گسترده اطراف ایران، به نظر میرسد که این یک رابطه برد- برد برای دو طرف است.
وی تصریح کرد: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که تجارت جادهای دو طرفه است و در مقابل، ایران هم از این کشورها کالا وارد میکند اما استراتژی اصلی بر روی سرمایهگذاری مشترک و واردات کالاهای سرمایهای، تکنولوژی و فناوری روز است.
به گفته نعمتزاده، استراتژی ایران در کار مشترک با خارجیها نسبت به گذشته تغییر کرده و اکنون تولیدات ایران حرفی برای گفتن دارند و بنابراین باید بهترین شرایط را در سپردن بخشی از بازار خود به خارجیها به دست آورند.