عبور اعتبارات احیای دریاچه ارومیه از کانال قوانین محاسبات عمومی

معصومه ابتکار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: اینکه گفته شده بودجه ستاد احیای دریاچه ارومیه صرف امور سیاسی و اقتصادی می‌شود درست نیست، چراکه تمامی اعتبارات از کانال قوانین محاسبات عمومی کشور و با نظارت دقیق هزینه می شود، اگر گزارشی هم در این خصوص به دست ما برسد رسیدگی خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: کارگروهایی هم در شهرهای مختلف تشکیل شده که نتیجه آن تقسیم وظایف بین دستگاه‌ها است، به این شکل که 19 پروژه اصلی در حدود 70 برنامه فرعی طبقه بندی شده است.

وی افزود: در ارتباط با بازنگری جاده میان گذر، برنامه‌ای وجود داشته که در حال حاضر مطالعات آن شروع  شده و جلسه مشترکی هم با وزیر راه و شهرسازی گذاشته شده است، خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی،  پذیرفته است که بازنگری جدی در میان گذر ارومیه انجام دهد.

ابتکار یادآور شد: پیش از این، برای لایروبی رودخانه‌ها و احیا تالاب‌‌ها اقدامات بسیاری در منطقه انجام گرفته که از جمله آن می توان به جلوگیری از کانون های گرد و غبار، اصلاح الگوی کشاورزی و آموزش کشاورزان منطقه اشاره کرد؛ در این زمینه با وزارت جهاد کشاورزی همکاری هایی صورت گرفته و در 70 روستای منطقه هم اجرا شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: صندوق های خرد برای زنان روستایی نیز برای اصلاح الگوی کشاورزی، بازگشت آب و توانمندسازی زنان روستایی شکل گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا