فناوری اطلاعات محور توسعه اقتصادی

به گزارش موبنا، محمود واعظی شنبه‌شب در نشست نخبگان و فعالان حوزه ارتباط فناوری اطلاعات بابیان این مطلب، اظهار کرد: امروزه فناوری اطلاعات به‌عنوان توانمند ساز بخش‌های کشور و پیشران توسعه، مطرح است.
وی بابیان اینکه خراسان جنوبی مهد نخبگان و افراد بااستعداد است، بیان کرد: باید با تلاش و همکاری این افراد و کمک‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دولت، در راستای پیشرفت و توسعه اقتصادی استان تلاش شود.
واعظی ادامه داد: در مقطعی از تاریخ کشاورزی و صنعت به‌عنوان محور توسعه اقتصادی عمل می‌کرد اما هم‌اکنون فناوری اطلاعات جایگزین این صنعت‌ها شده است.
مقام عالی وزارت فناوری اطلاعات بابیان اینکه دولت قبلی به عرصه فناوری و اطلاعات نگاهی فانتزی داشته است، تصریح کرد: امروزه این نگاه فانتزی برداشته‌شده است و اعتقاد بر این است که برای رسیدن به توسعه باید پهنای باند افزایش یابد.
وی ادامه داد: همچنین حوزه آی سی تی باید رشد کند و فارغ‌التحصیلان این حوزه باید درگیر برنامه‌های توسعه کشور شوند.
واعظی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای افزایش پهنای باند خراسان جنوبی، بیان کرد: طی اقدامات انجام‌شده در یک سال گذشته پهنای باند 2400 گیگا بیت بر ثانیه است و امید است تا پایان سال جاری به 4 هزار گیگا بیت افزایش یابد.
وی تولید محتوا را از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت اطلاعات در سال جاری ذکر کرد و افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌ها فارغ‌التحصیلان را برای تولید محتوا آموزش و هدایت کنند.
واعظی با اشاره به حمایت‌های مالی دولت از شرکت‌های فناوری و اطلاعات استان، تصریح کرد: باید کارگروه‌هایی در این زمینه تشکیل شود و در راستای اخذ وام تسهیلاتی برای شرکت‌های رایانه‌ای و پارک علم و فناوری بررسی‌های لازم را انجام دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر برای نخبگان استان اشتغال ایجاد نشود باعث مهاجرت آن‌ها می‌شود بنابراین دستگاه‌ها برای جلوگیری از خروج نخبگان از استان برنامه ریزی کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا