با اپراتورهایی که مخفیانه bts نصب کنند، برخورد قانونی می شود

مرتضی طلایی درگفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا با اشاره به جمع بندی نظرات تخصصی و کارشناسی در رابطه با پیامدهای نصب آنتن های bts ،  توسط شواری شهراظهار داشت: شورا به این نتیجه رسیده آنتن ها ی btsعوارض سوءای را بر سلامت جسمی و روانی شهروندان می گذارد.
وی گفت: شورای شهر مذاکراتی با مخابرات واپراتورهای تلفن همراه برای ساماندهی  نصب آنتن ها ازطریق شهرداری انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه ناچار به استفاده ازآنتن های bts هستیم، اظهارداشت : مکان نصب این آنتن ها  باید به صورتی باشد که اثرات سوء آنها  به حداقل برسد.
 طلایی گفت: بخشی ازاین طرح انجام شده است وهمچنان پیگیری های لازم برای تحقق کامل آن ادامه دارد.
 وی با اشاره به اینکه برخی اپراتورها به صورت مخفیانه ازاماکن خصوصی و پشت بام های منازل برای نصب آنتن ها استفاده کرده و با شهروندان قرارداد منعقد می کنند ،افزود: این اقدام غیر قانونی است و باعث ایجاد عوارض منفی بر افراد و محیط پیرامون آنها می شود.
وی افزود: شهروندان باید بدانند میزان عوارض منفی ای که از نصب دکل های تلفن همراه نصیب آنها می شود  در برابردرآمدی که کسب می کنند، بسیار بالاتراست.
طلایی گفت: این موضوع نیاز به هشدار وجلب همکاری همگانی دارد ودراین زمینه ازمسیرقانونی اقداماتی را انجام خواهیم داد تا اپراتورها مخفیانه درمنازل شهروندان آنتن نصب نکنند.
به گفته وی شهرداری با مخابرات و اپراتورها مذاکراتی کرده که درحال پیگیری است اما این موضوع یک مسئله اجتماعی است که نیازبه مشارکت عموم مردم دارد.
وی نبود سامانه مشارکت مناسب شهروندان با مجموعه دستگاه ها ومدیریت شهری به میزان موردانتظاررا یکی از موانع اصلی دراین مسیر دانست و گفت: عدم اطلاع رسانی دراین باره ازدیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 طلایی همچین نبود قوانین شفاف ومشخص که چارچوب فعالیت اپراتورها را در زمینه نصب دکل های مخابراتی مشخص کند، را از دیگر مسائلی دانست  که باید برای آن راه حلی اندیشده شود واظهارداشت: درغیر اینصورت همچنان باید در سطح شهر با این معضل مواجه  باشیم.
درهمین حال چندی پیش مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر شهرداری تهران با اعلام اینکه تخلف بعضی اپراتورها در گذشته غیرقابل انکار است،اظهارات  اعضای شورای شهر تهران درباره نصب آنتن ها و دکل های بدون مجوز شهرداری در بعضی نقاط شهر تهران را واقعیت و غیرقابل انکار دانست.
 همچنین چندی پیش رییس شورای اسلامی شهر تهران از مخالفت شورای  با نصب آنتن های جدید  اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل- ام تی ان  در مناطق پایتخت خبر داده بود.
117/161

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا