توسعه سیستمهای نوپای بانکداری اینترنتی

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ داوود بهرامی در مورد برخی آمارهای مربوط به تراکنشهای بانکی انجام شده در کشور گفت: جمع پردازش تراکنش‌ها فقط در اسفند ماه سال گذشته بالغ بر 480 میلیون فقره بوده که این عدد در مقایسه با ماه مشابه در سال 87 با 52 درصد رشد همراه بوده است.
وی تعداد کارت‌های ارائه شده به بانکهای طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک را بیش از 35 میلیون اعلام کرد که این تعداد در سال 88 حدود 45 درصد افزایش را نسبت به سال 87 نشان می‌دهد.
بهرامی با بیان اینکه پردازش موفق 270 میلیون تراکنش سیستم کارت در اسفند ماه سال 88 در مقایسه با ماه مشابه سال 87 از رشد حدود 62 درصدی در این بخش برخوردار بوده است گفت: همچنین حجم تراکنش‌های سیستم شتاب در ماه پایانی سال 88 به مرز 142 میلیون رسیده که این تعداد افزایش در مقایسه با سال قبل از آن بیانگر رشدی51 درصدی است.
وی با تاکید بر اینکه این امر در راستای اجرای اهداف بانک مرکزی بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید میزان رشد تراکنش‌ها بیشتر از روند رشد سال‌های قبل باشد در مورد تاثیر فزاینده پرداخت قبوض از طریق درگاه‌های مختلف و کاهش مراجعه مشتریان به شعب بانک‌ها اضافه کرد: حجم تراکنش‌های پرداخت قبوض در بانک‌های ملی و صادرات به ‌ترتیب از رشد 150 درصدی و 90 درصدی برخوردار بوده و اگر فقط به آمار تعداد کل تراکنش‌های موفق پرداخت قبوض که حجمی بالغ بر 15 میلیون است بنگریم می‌توان به ‌راحتی استنباط کرد که این سیستم به ‌خوبی اهداف بانکداری الکترونیکی را پوشش داده است.
به گفته بهرامی در سال 89 شرکت خدمات انفورماتیک با طراحی و افزودن زیر سیستم “دستور برداشت” به سیستم ” پایاپای الکترونیکی” ارائه تسهیلات بهتر و تخصصی تر به مشتریان بانکها را مد نظر قرار داده است.
وی افزود: همچنین توسعه سیستم‌های نوپای بانکداری اینترنتی و ارائه سرویس‌های نو در این سیستم که با درجه امنیت بسیار بالایی در شرکت خدمات انفورماتیک طراحی شده و مورد اعتماد بانک ها و مشتریان نیز قرار گرفته است، رشد بی‌سابقه‌ای را در کمیت و کیفیت این سرویس‌ها در سال 88 در پی داشته که مهمترین آن اختصاص 25 درصد از کل تراکنش‌های انتقالی بین بانکی (ساتنا) به این بخش است.
179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا