گزارش نهایی ازعملکرد شرکت مخابرات به کمیسیون صنایع ارائه می شود

نادر قاضی پور رییس کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهارداشت: گزارش اولیه  تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات به کمیسیون صنایع و معادن ارائه شده است.
 وی با اشاره به اینکه گزارش این شرکت هنوزنهایی نشده است، افزود: در شرایط فعلی کمیته درحال جمع بندی نهایی گزارش تحقیق و تفحص ازعملکرد این شرکت است.
هزینه وجوه خارج از شمول دراختیار مدیران، نحوه عملکرد مرکز تحقیقات مخابرات ایران، بررسی نحوه قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و همراه، نحوه اجرای مناقصات و مزایده‌های چهار سال گذشته این شرکت و نحوه پرداخت حقوق پیمانکاران پروژه‌‌ها ، از جمله موارد مطرح شده در کمیته تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ایران است.
ابهامات درباره افزایش قیمت پیامک تلفن همراه بدون مصوبه و سایر طرح‌های مخابراتی طبق قانون برنامه چهارم، تاخیردراجرای پروژه ظرفیت‌سازی شش میلیون خط تلفن همراه، شفاف‌سازی صورت‌های مالی و تعیین دقیق بازدهی سهام و چگونگی انتقال دارایی‌های شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات ، از دیگر مواردی بوده که در این طرح به آن اشاره شده است.
 طبق بررسیهای انجام شده توسط کمیته تحقیق و تفحص  حدود 76 درصد اقدامات شرکت مخابرات در راستای خرید تجهیزات شبکه های مخابراتی بدون تشریفات و غیرقانونی بوده است.
به  گفته رییس کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران، این شرکت برای خرید تجهیزات به مصوبه دولت نیاز داشت اما توجهی به این مسئله نشده و این کار بدون مصوبه انجام پذیرفته است.
117/161

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا