سامسونگ مدیون راننده احمدی نژاد شد!

علیرضا موسوی مجد، که چندی پیش از سوی اعضای هیات مدیره به مدیرعاملی سام الکترونیک انتخاب شد، فعالیت دولتی خود را چند سال پیش در دولت احمدی نژاد به عنوان راننده یک مدیر میانی استانی آغاز کرد.

او ابتدا راننده معاون بازرسی سازمان بازرگانی استان تهران بود. اندکی بعد، به عنوان مسئول دفتر او انتخاب شد. چندی بعد مدیر مستقیم او، با ارتقاء شغلی، به سمت ریاست اداره کل بازرگانی استان تهران رسید و موسوی مجد، سرپرستی سامانه 124 را عهده دار شد.

سامانه 124 مسئولیت ثبت و پیگیری شکایات مردمی از اصناف و محصولات شرکت ها را بر عهده داشت. گفته می شود ارتباطات موسوی مجد با مدیران سامسونگ از این تاریخ جدی تر شد. در خصوص گزارش های سامانه مذکور به ویژه درباره محصولات سامسونگ ابهامات فراوانی وجود دارد.

سپس با اجرایی شدن یکی از تصمیمات عجیب دولت سابق در خصوص ادغام دو وزارتخانه و تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت – که اخیرا مورد انتقاد علنی رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت -، رییس سازمان بازرگانی استان تهران، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را به عهده گرفت.

در همین زمان، سیر صعودی و ارتقاء شتابان این دیپلمه جوان – که البته بعدها مدرک فوق دیپلم خود را نیز اخذ کرد – مانند بسیاری از مدیران دولت احمدی نژاد، با سرعت بیشتری دنبال شد و موسوی مجد در فاصله اندکی، حکم معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران را در جیب خود دید.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و شروع به کار محمدرضا نعمت زاده، در وزارت صنعت، معدن و تجارت از شهریورماه سال 92، وزیر جدید سیاست تغییرات اتوبوسی دولت سابق را کنار گذاشت. به این ترتیب، مدیران سابق تا ماه ها در جایگاه پیشین خود باقی ماندند.

در این بین، علیرضا موسوی مجد در اتفاقی عجیب در اردیبهشت ماه 93، به سمت سرپرست معاونت صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران منصوب شد. انتصاب او از جهات متعددی مورد انتقاد صاحب نظران این حوزه قرار گرفت. چراکه او فردی کم تجربه و با تحصیلات ناکافی در این زمینه بود و همان تجربه اندک را نیز در حوزه بازرگانی داشت نه صنایع. در پی این انتصاب، بسیاری از کارشناسان معاونت صنایع تعدیل و اخراج شدند و انتقادات از او اوج گرفت.

با این وجود، در مدت کوتاه سرپرستی موسوی مجد بر این معاونت، مهم ترین حاشیه کاری او رقم خورد. او با صدور مجوزی عجیب برای شرکت سامسونگ – که پیش از این در سامانه 124 با آنها ارتباطات نزدیکی پیدا کرده بود – خدمت بزرگی به این شرکت کرد!

مجوز اخیر که برای شرکت تکوین الکترونیک یکی از شرکت های اقماری سامسونگ صادر شده، اولا قانون آیین نامه منع استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران را نادیده گرفته و در ثانی 9 مورد از لیست 11 قلمی مجوز مذکور، اساسا دارای خط تولید و سابقه تولید نبود با این وجود مجوز تولید آن صادر شد و صدور این گواهی تولید نیز به سازمان استاندارد گزارش نشد!

اندکی بعد، تغییرات در وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت تدبیر و امید، به موسوی مجد رسید و او از این سمت کنار رفت. پس از آن، او به عنوان مدیرعامل شرکت سام الکترونیک انتخاب شد که با توجه به سوابق مذکور، شائبات بسیاری را برانگیخت. گفته می شود او در مقطعی در دولت سابق، در همین شرکت مشغول به کار بوده است.

گفتنی است مجوز عجیب او برای سامسونگ با پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت تدبیر و امید، به پلمپ برخی خط تولید های محصولات سامسونگ منتج شد و پرونده مذکور همچنان در دست پیگیری است.

سابقه عجیب این فرد و نحوه ارتقاء او در دولت احمدی نژاد بر کسی پوشیده نیست؛ با این وجود برخی مخالفان دولت تدبیر و امید ناشیانه در تلاشند تا او را یکی از مدیران منتخب دولت یازدهم معرفی کنند! تلاش عبث این افراد در حالی است که وی تنها چند ماه در دولت دکتر روحانی مشغول به کار بوده و علت آن نیز پرهیز دولت از شتابزدگی در عزل و نصب هاست.

از سوی دیگر، پیگیری دولت در خصوص مجوز پرحرف و حدیث این فرد تا جایی که به پلمپ چند خط تولید محصولات سامسونگ منتهی شد، گواهی بر صداقت و جدیت دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی نشات گرفته از دولت سابق است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا