دولت برنامه منسجمی برای خروج از رکود ندارد

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخش مسکن یکی از بخشهای مهم و محرک اقتصاد ایران است و هر زمان که مسکن فعال باشد به همراه خود بخشهای دیگر اقتصاد را هم میتواند بچرخاند و در توسعه و اشتغال هم موثر باشد.

عطاءالله حکیمی در گفتگو با خبرنگار موبنا افزود: در دو سال اخیر دولت تمام فعالیت ها در بخشهای مختلف اقتصادی به خصوص بخش مسکن را به خاطر کاهش نرخ تورم به حالت رکود در آورده و برنامه مناسبی هم برای فعال سازی این بخش ها درکشور ارایه نداده , بنابر این ما شاهد افت بسیار شدیدی در این زمینه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: دولت باید سرمایه گذاری که دردولت گذشته در بخش مسکن رخ داده بود را ادامه می داد نه اینکه آن را متوقف کند اما متاسفانه نه تنها این کار را نکرد بلکه هیچ طرح دیگری را هم جانشین طرحهای گذشته نکرد بنابراین بخش مسکن وارد رکود شد .

این نماینده مجلس با ذکر این نکته که خروج بازار مسکن از رکود خواه ناخواه چند درصدی نرخ تورم را افزایش می دهد گفت :دولت نگران از دست دادن عملکرد خود در زمینه کاهش نرخ تورم است بنابراین حاضر نیست با خروج مسکن از رکود این دستاورد را از دست بدهد.

این نماینده مجلس درپاسخ به این پرسش که آیا بی توجهی به این بخش در دولت عمدا صورت می گیرد گفت: دولت تمام هم و غم خود را بر توافق وامضای نهایی برجام گذاشته تا از این طریق بتواند مشکلات را حل کند و شاید پیش خود فکر می کند که بعد از این غرب می تواند مشکلات اقتصادی ایران را حل کند که باید بگوییم سخت در اشتباه است و در بهترین حالت هم این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درپایان تصریح کرد: بهتر است دولت به فکر فعال کردن اقتصاد ایران باشد و با برنامه جامع اقتصاد کشور مبنی بر اقتصاد اسلامی و برنامه جامع عملیاتی مبنی بر اقتصاد مقاومتی چرخه رشد اقتصاد را فراهم کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا