دولت در خروج از رکود موفق نبوده است

قاسم محمدی نماینده مجلس شورای اسلامی دردوره هشتم درخصوص سیاست دولت برای خروج از رکود به موبنا گفت: دولت با علم به این موضوع که اقتصاد ایران در وضعیت رکود تورمی است به دلیل عدم نظارت بر برنامه ریزی اقتصادی و همچنین تمرکز بر روی کاهش نرخ تورم تلاشی در جهت خروج اقتصاد از رکود نکرد.

وی این موضوع را اشتباه فاحش دولت یازدهم در اقتصاد ذکر کرد و افزود: تک بعدی عمل کردن در زمینه کاهش نرخ تورم در شرایط رکود اقتصادی باعث بروز بحران در بخش های مختلف اقتصادی شد که نمونه آن را در بخش های مسکن ،صنعت و بازار سرمایه می بینیم .

محمدی اظهار داشت :اشتباه دیگر دولت متوسل شدن به حل مشکلات اقتصادی به مذاکره و گره زدن این مشکلات به توافق هسته ای بود که نمی توان گفت سیاست دولت دراین جهت درست بوده است.

وی افزود:در نتیجه بهتر است که دولت آقای روحانی قبل از به اتمام رسیدن موعد 4 ساله خود یک ارزیابی کلی از مسایل مطرح شده دراین چند سال داشته باشند و فرماندهی اقتصادی خود را به کسانی بسپارد که به اقتصاد مقاومتی ایمان و اعتقاد داشته باشند و به واقع بتوانند بدون تکیه به در آمدهای نفتی و توجه به منابع داخلی و تقویت سرمایه د رگردش کشور را اداره کنند تا ازاین طریق بتوان از رکود خارج شد.

این استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: دولت یازدهم به غیر از برخی از مسایل نتوانسته در سیاست خروج از رکود موفق عمل کند و فقط با چانه زنی در خارج و فشار در داخل تا به امروز اقتصاد را اداره کرده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا