بازار سرمایه هنوز ریسک اقتصادی دارد

سيد روح الله حسینی مقدم ادامه داد : نامناسبی شرایط بازار و منفی بودن آن را نباید به گردن طولانی شدن توافقات انداخت بلکه دلیل این منفی بودن به دلیل شرایط بد حاکم بر صنعت و تولیدات درکشور بود که با مشکل روبه رو شده اند.

وی تصریح کرد: بسیاری از صنایع از فولاد و سنگ آهن گرفته تا محصولاتی که وابستگی به نفت داشته اند همه با ضرر روبه رو شده اند و به سختی محصولات خود را در بازار با ضررهای بسیار زیاد به فروش رسانده اند پس منفی بودن بازار به تمام این مسایل بستگی دارد و همه این مسایل در این اتفاقات شریک هستند.

حسینی مقدم در خصوص مثبت بودن تصویب برجام و آثار آن افزود: به این زودی ها نمیتوان انتظار داشت که آثار آن نمایان شود به دلیل اینکه بازار تا به امروز در انتظار بوده و خروج از این شرایط به راحتی امکان پذیر نیست به غیر از شرکتهایی که برای فروش خود از شرکای خارجی در خارج از ایران کمک گرفته اند سود بردن از توافق برجام برای محصولات و شرکتها دیگر زمانبر است و در طولانی مدت نمایان خواهد شد.

مدیر نظارت بر شرکت های بورس اوراق بهادار تهران اظهار داشت : باید اشاره کنم که همیشه بازار سرمایه نسبت یه سایر بخش ها سریعتر واکنش نشان می دهد و حال که بازار نسبت به گذشته کمی بهتر شده میتوان امیدوار بود در زوهای آینده بازار روزهای بهتر از این را تجربه کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا