ریسک سیستماتیک بازار سرمایه کاهش یافته است

محمد رضا آرام بنیار در گفتگو با موبنا در خصوص تاثیرات برجام بر بازار سرمایه ادامه داد: نکته دوم این اتفاق آن است که از لحاظ قانونی مقدمات امکانات جذب سرمایه گذاری خارجی ایجاد می شود و آنها می توانند سرمایه های خود را وارد کار کنند. این امکان از لحاظ کارکردی مثل سیاست انبساطی عمل میکند منتها آثار تورمی ندارد و این اتفاق منجر به رشد اقتصادی و رشد سرمایه گذاری و سرمایه در کشور می شود که باعث وضعیت رشد آوری و سود آوری شرکتها می شود و بازار مصرف را رونق میبخشد و نتیجه این انتظار افزایش قیمت سهام در بازار خواهد بود.

آرام افزود: رفع برخی مشکلات مثل پتروشیمی ها و مس و رفع تحریم سوییفت بو تمام این مسایل و فعالیتها به در آمد بیشتر منجر می شود که آثار مثبتی بر شرکتها خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین همچنین تصریح کرد: بورس عملا در یک وضعیت جدید قرار گرفته و بعد از اجرایی شدن برجام آثار مثبت خود را در سود و زیان شرکتها نشان خواهد داد.همچنین د رحال حاضر به نظر می آید که از حالت گذار عبور کرده و به مرجله اجرا نزدیک شده ایم.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: کشورها یی که مانند ایران مشکلات تحریم داشته اند بعد از خروج از این اتفاق پتانسیل رشد در آنها بسیار بالا است و حال با فرض این اتفاق از آنجایی که بورس مجموعه ای از اتفاقات و رشد است به نظر می آید در آینده فرآیند رشد در بازار سرمایه نمایان شود و این وضعیت بهترین فرصت برای سرمایه گذاری طولانی مدت برای افراد است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا