نام دشمن سرسخت امام رضا(ع)را روی تیم فوتبال گذاشتند

به گزارش خبرنگار کاپ،آیت الله سید احمد علم الهدی،روز گذشته در دیدار با  مدیر کل و معاونین ورزش و جوانان و روسای هیات های ورزشی استان،خواستار تغییر نام باشگاه سیاه جامگان ابومسلم شد.

وی در این باره عنوان کرد که سه سال پیش هم نامه ای مکتوب در این خصوص نوشته بوده اما در این باره ترتیب اثری داده نشده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه من درجمع دوستان همیشه تذکر داده‌ام که در ورزش مشهد یک نقطه ضعف وجود دارد که اگر اصلاح شود باشگاه‌ها و ورزش مشهد مورد توجه امام رضا(ع) قرار می‌گیرد، افزود: متاسفانه دوستان یکی از باشگاه‌های سابقه‌دار این شهر را به نام یکی از دشمنان سرسخت امام رضا(ع) نامگذاری کرده‌اند، ابومسلم یک انسان جانی، بی‌باک و بی‌بند وبار بود که مایه ننگ اسلام است، آن وقت شما این باشگاه قدیمی را به عنوان سرسخت ترین دشمن امام رضا(ع) نامگذاری کردید.
وی گفت: تا وقتی که چنین نامی است امام رضا به ورزش مشهد توجه نمی‌کند و مشهد در عرصه تربیت‌بدنی نیز پیشرفت نمی‌کند، اما نکته دیگر این است که حالا یک تیم دیگر درست کردند و اسمش را گذاشتند سیاه‌جامگان که این نام لشکر ابومسلم بود.
علم الهدی افزود: دوستان اگر این موضوع را قبول دارند این اسامی را تغییر دهند و ببیند ورزش خراسان رشد خواهد کرد یا نه.

در همین حال،مهدی برادران رییس هیات فوتبال مشهد عنوان کرد:سعی می کنم به زودی جلسه ای با حضور عباسی مالک و فرهاد کاظمی سرمربی سیاه جامگان با امام جمعه محترم مشهد برگزار کنم.علاوه بر این دعوتی از سبحانی نیا از نسل ابومسلم خواهم داشت تا این موضوع و دغدغه آیت الله سید احمد علم الهدی، را برطرف کنیم.

وی ادامه داد:معتقدم اگر ما قصوری داشتیم بازهم امام رضا ع به ما لطف و عنایت داشته اند که به اتکا مردم تا اینجا جلو آمده ایم و آنچه مسلم است مدیران و هواداران این تیم ها از ارادتمندان به اهل بیت هستند و در هر بازی هزاران نفر با فریادشان از امام رضا ع مدد میخواهند.

رییس هیات فوتبال مشهد خاطرنشان کرد:اعضاء هیات مذهبی هواداران ابومسلم سالهاست سه شنبه ها متوسل به ائمه خصوصا حضرت جواد الئمه ع هستند .جالب آنکه صعود به لیگ برتر در روز ولادت امام جواد ع صورت گرفت و تیم سیاهجامگان در تمام بازی ها (یا جوادالائمه) را بر پیراهن خود به عنوان قسمت ثابت درج کرده است .

وی ادامه داد:همین جمعه قبل بهترین تجلیل از سردار همدانی در ورزشگاه ثامن الئمه صورت گرفت و دوروز قبل هم تقدیر از سردار شوشتری با حضور فرزندشان قبل از بازی نسل ابومسلم صورت گرفت . الان هم کافی است این شبها به ایستگاه صلواتی کانون هواداران هیات فوتبال استان سری بزنیم تا ارادت بازیکنان لیگ برتری را با حضور چند ساعتشان در پذیرایی از مردم ببینید .ما همه هیاتی ایم از اعضا هیات فوتبال تا بازیکنان تیم ها و داورانی که توفیق خادمی امام رضا ع در حرم را دارند تا مردمی که علی رغم علاقه قریب به نیم قرن و خاطرات تاریخی فراوان به این نام و رنگ باز هم نمیخواهند شبهه ای مبنی بر موجب ناراحتی امام رضا ع شدن را فراهم کنند .

برداران افزود:به عنوان رییس هیات فوتبال استان به امام جمعه محترم اطمینان خواهم داد که جامعه فوتبال استان از ارادتمندان همیشگی به حضرت امام رضا ع بوده و خواهند بود و رنگ مشکی را نماد عزای اهل بیت خصوصا عزای حسینی میدانند . از ایشان درخواست میکنم با حضورشان در ورزشگاه و دعای خیرشان و حمایت معنوی خود باعث سربلندی نام استان و شهر منتسب به امام رضا ع در سطح ملی و بین المللی گردند.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا