بررسی فنی گوشی G4 Stylus ال‌جی فبلت خوش قیمت

طراحی
گوشی G4 Stylus شبیه سری پرچمداری این برند، دارای هیچ کلید فیزیکی روی بدنه گوشی نیست و کلیدهای تنظیم صدا و پاور در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته‌اند. جنس بدنه گوشی از پلاستیک باکیفیتی تشکیل شده است.فلش و حسگر لیزری برای فوکوس سریع در بخش پشتی کنار دوربین و قلم استایلوس در محل مخصوص تعبیه شده قرار گرفته است.قرار گرفتن کلیدهای تنظیم صدا و پاور شاید در زمان استفاده اولیه کمی سخت به نظر برسد، اما در نهایت کار با گوشی را راحت می‌کند. همچنین انحنای پشت بدنه با توجه به بزرگ بودن سایز گوشی، کار با آن را ساده کرده است.با وجود بدنه پلاستیکی، وزن گوشی ۱۶۳ گرم است که نسبت به ابعاد گوشی، سبک به نظر می‌رسد.
 صفحه‌ نمایش
G4 Stylus دارای صفحه نمایش 5/7 اینچی با وضوح تصویر ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل از نوع IPS است. این صفحه نمایش هر چند دارای تراکم پیکسلی زیادی نیست اما رنگ‌ها را طبیعی نشان می‌دهد و زاویه دید خوبی دارد. عمق رنگ مشکی هم در نمایشگر این گوشی خیلی زیاد نیست.
 قلم استایلوس
قلم در بالای فریم قرار گرفته و نوک پهنی دارد. اما قلم کاربردی بیشتر از عملکرد انگشتان دست ندارد. هنگام کار با قلم تغییر فشار بر صفحه تغییری در ضخامت نوشتاری قلم ایجاد نمی‌کند و در این شرایط صفحه نمایش تفاوتی بین نوک قلم و انگشتان کاربر قایل نمی‌شود.این قلم فقط کمک می‌کند که عمل نوشتن روی نمایشگر راحت‌تر باشد و به تجربه نوشتن با قلم واقعی شبیه‌ باشد.
 دوربین
ال‌جی در این فبلت از دوربین ۸ مگاپیکسلی در کنار لیزری برای زوم سریع بهره برده است. این دوربین همچنین امکان ضبط ویدیو با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد. دوربین ثانویه گوشی هم 5 مگاپیکسلی است.G4 Stylus دوربین متوسطی دارد. تصاویر در آن جزییات کمی دارند و رنگ‌ها خیلی شارپ نیستند. البته از دوربین ۸ مگاپیکسلی در این قیمت نباید انتظار زیادی داشت. با این وجود تصاویر ثبت شده در شرایط نوری مناسب، مطلوب و رضایت‌بخش هستند. اما در محیط‌های تاریک تصاویر دارای نویز هستند و جزییات واضح نیستند. دوربین ثانویه G4 Stylus هم عملکرد متوسطی دارد و کیفیت تصاویر تقریبا قابل قبول است.
 سیستم‌عامل  
G4 Stylus مبتنی بر سیستم عامل آندرویید ۵.۰.۲ است. در این گوشی امکان تغییر ابعاد صفحه کلید مجازی وجود دارد تا بر اساس سایز انگشت کاربران اندازه آن طوری تعیین شود که تایپ کردن با آن راحت باشد. همچنین می‌توان غیر از سه کلید پیش‌فرض Home، بازگشت و اپلیکیشن‌های در حال اجرا، دو کلید دیگر را نیز از بین چهار دکمه نوار اعلانیه، Dual Window، تغییر سیم کارت و Quick Memo به نوار پایین صفحه برای دسترسی سریع اضافه کرد.
ویژگی کاربردی دیگر امکان لمس قسمت بالای صفحه و کشیدن آن به پایین برای دیدن ساعت و اعلانات در زمان خاموش بودن صفحه نمایش است. بنابراین بدون نیاز به روشن کردن گوشی تمامی اعلانات را می‌توان به سرعت مشاهده کرد.در کل رابط کاربری G4 Stylus با توجه به قیمت پایین، امکاناتی در حد یک گوشی پرچمدار دارد.
 پردازنده
G4 Stylus مجهز به پردازنده MT6592 مدیاتک و یک گیگابایت حافظه رم است که خیلی قدرتمند نیست، اما با توجه به میان رده بودن و قیمت پایین آن، رضایت‌بخش است.
 باتری
G4 Stylus به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که قابل تعویض است و عملکرد خوبی دارد.برای پخش ویدیو با کیفیت HD این گوشی ۱۴ ساعت و ۴۰ دقیقه و تا ۱۲ ساعت و ۱۰ دقیقه برای وبگردی دوام می‌آورد و در استفاده روزانه نیز به راحتی می‌تواند یک روز شارژ نگه دارد.
 نقاط ضعف
با اینکه روی قلم گوشی تاکید شده، اما عملکرد قلم بسیار محدود است و نرم‌افزارهای کافی برای بهره‌گیری از این قلم وجود ندارد. همچنین دوربین عملکرد ضعیفی در نور کم دارد.
 کلام آخر
G4 Stylus فبلتی میان‌رده است که با وجود قلم استایلوس، از سایر گوشی‌های هم‌رده متمایز می‌شود، اما قلم مورد استفاده در این فبلت عملکرد محدودی دارد و در واقع در صورت نیاز می‌تواند جایگزین انگشتان دست شود.از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت و صفحه نمایش، G4 Stylus با وجود وضوح تصویر کم، رضایت‌بخش است.
این گوشی با قیمتی حدود 750 هزار تومان در بازار موجود است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا