مردودی ٢٧‌درصد خودروهای تهران در تست آلایندگی

ولی آذروش گفت: یکی از موارد مورد نیاز جهت ثبت‌نام در سامانه طرح ترافیک، اخذ معاینه فنی و ورود شماره گواهی معاینه فنی در سامانه است و متقاضیان با توجه به شروع ثبت‌نام از دی ماه بایستی هرچه سریع‌تر نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.
او با توجه به افزایش آلودگی هوا در چند روز گذشته ادامه داد:  یکی از آزمون‌های مهم که در مراکز انجام می‌شود تست آلایندگی خودرو است. سلامت و یا عدم سلامت و کارکرد صحیح خودروها در این آزمون براساس حدود مجازی که سازمان حفاظت محیط‌زیست تعیین کرده و به مراکز معاینه فنی در سرتاسر کشور ابلاغ شد، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
او گفت:  درحال حاضر ٢٧‌درصد از مردودی خودرو مربوط به این آزمون می‌شود. بقیه آزمون‌ها نیز می‌تواند به‌صورت مستقیم  یا غیر مستقیم در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار باشد؛ توقف خودرو به علت نقص در حاشیه راه‌ها عامل ایجاد اختلال در روانی ترافیک و به تبع آن افزایش آلودگی هوا در سطح شهر خواهد شد. خرابی ترمز و  ایراد بسیار جزیی خرابی چراغ‌های ترمز می‌تواند موجب رخ دادن یک تصادف و انباشت خودرو ایستاده در یک ترافیک سنگین شود. بدون تردید علاوه بر خودروهای کاربراتوری که ٤٥‌درصد از آلودگی هوای شهر تهران به علت تردد این خودروهاست، وجود ترافیک در شهر یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش آلودگی هواست. در این حجم بالای ترافیک در شهر به علت افزایش مدت کارکرد، توقف و حرکت متوالی وسایل نقلیه به‌خصوص در فصل زمستان، تنها یک روز کافی است که هوا در وضع ناسالم قرار گیرد.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا