چالش جدید تلگرام گریبانگیر خانواده های ایرانی

این شبکه جدا از محاسنی که می تواند به منظور ارتباط دو یا چند جانبه داشته باشد دارای خطراتی هم هست و نکته قابل توجه این است که با پیشرفت فنی این شبکه اجتماعی و برخی تغییرات صورت گرفته درصد این خطرات که سبب سو استفاده برخی افراد هم شده، افزایش داشته است.
در این روزهای سرد با وجود تب و تاب بالای تلگرام شاهد چالش جدی در این شبکه اجتماعی شده ایم.
با گسترش و توسعه لحظه به لحظه فناوری، ابداع محصولات و نیاز سازی، همچنان در کنار استفاده صحیح و کارآمد از تکنولوژی شاهد بروز انحرافات و آفت های آن نیز هستیم.
چندی است چالش های جدیدی در فضای تلگرام به شیوه ضبط صدا ( ویس رکورد ) ایجاد شده و هربار موضوعی جدیدی را بازیچه خانواده های ایرانیان قرار می دهد.
این چالش که با موضوع ” رفتن از خانه و مستقل زندگی کردن ” آغاز شد، این بار حریم ها را زیر پا گذاشته و با هدف عادی سازی و قبح شکنی رابطه نامشروع که در بدترین و رنج آور ترین آن منجر به فرزند آوری شده است، درحال گسترش است.
در این رفتار به اصطلاح چالش وار! از پسران و دختران خواسته شده که در برابر والدین خود دیالوگی را بیان کنند و این گفتگو را ضبط و در گروه تلگرامی خود توزیع کنند. در این حرکت، فرزندان در برابر والدین خود می گویند که رابطه نامشروع با دوست دختر ( دوست پسر ) خود باعث شده حاملگی شده است !
بیان عادی زنا در این حرکت و رفتار بی شرمانه تر والدین در پاسخ به آن، یکی از سخیف ترین لحظات یک خانواده – بظاهر ایرانی – را به شنود می گذارد.
این حرکت از پیش طراحی شده، به دلیل ماهیت صدایی بودن آن تمام خواص یک برنامه ساختار شکنانه را دارد.
در این طرح همین بس که مدل صدا بودن آن، منجر می شود فرد شنونده محیط خانواده خود را در آن لحظه تصویرسازی ذهنی نماید و خود را در آن موقعیت قرار دهد و یا با خنده تلخی از کنار آن عبور کند.
متاسفانه شاهد رفتار های غیرعاقلانه، تقلیدوار و کورکورانه برخی هموطنان در توزیع این صدا ها هستیم.
شاید با کمی تامل در کوچکترین رفتارهای خود در فضای مجازی که تنها با دوبار لمس یک مطلب اتفاق می افتد ( فوروارد کردن ) بتوانیم بخش کوچکی از برنامه ریزی های دشمنانمان را خنثی کنیم.
بیان تصویر خانواده ایرانی توسط غرب و جهت دادن زندگی ایرانی به گرایشات و تمایلات غربی، سالیان سال است که در دستور کار دشمنان قسم خورده کشورمان است.
بایستی با هوشیاری در مقابل این قبیل تهدیدات ایستادگی و از با تبدیل آن به فرصت، برنامه شان را نقش بر آب کنیم.
129/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا