بنزما به جرم زورگیری یورو را از دست داد!

پس از این‌که جرم این بازیکن در اخاذی از متیو والبوئنا برای دادگاه بدوی ثابت شد و به همین خاطر هم مدتی درحبس ماند، «نوئل لوگری» رئیس اتحادیه فوتبال فرانسه به شکل رسمی درخواست
خط خوردن این بازیکن از لیست فرانسوی‌های حاضر در یورو ٢٠١٦ را ارایه کرد. رئیس اتحادیه فوتبال فرانسه درجملاتی جالب توجه گفته می‌داند تا ماه مارس هیچ رقابت ملی دیگری در راه نیست اما محرومیت بنزما از آن تاریخ به بعد را شامل می‌شود!
واکنش خونسردانه کریم
درحالی که همه انتظار داشتند بنزما، نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهد، او خیلی خونسرد و منفعلانه تنها به بیان این جملات در صفحه شخصی خود بسنده کرد: «به تصمیم اتخاذشده احترام می‌گذارم و به رئیس‌مان در فدراسیون اعتماد دارم. حداقل از خودم کاملا مطمئن هستم.»
مسبوق به سابقه
بنزما رسما یورو ٢٠١٦ را از دست داد اما نخستین قربانی مسائل بیرونی فوتبال در یک تیم‌ملی نیست. اواسط دهه ٩٠، تیم‌ملی فرانسه شاهد خط خوردن دیوید ژینولا و اریک کانتونا ازسوی امه ژاکه به خاطر مسائل بیرون میدان بود. کانتونا پس از خط خوردن از تیم‌ملی، بهانه‌ای به بزرگی لگد زدن به هوادار کریستال‌پالاس در ترکیب منچستریونایتد به دست ژاکه داد و دیگر حتی یک‌بار هم رنگ لباس آبی تیم‌ملی فرانسه را به چشم ندید. در مورد ژینولا اما بهانه‎‌ای بیشتر از اشتباه در پاس دادن و تبدیل‌شدن به عامل حذف فرانسه در مقدماتی جام‌جهانی ١٩٩٤ وجود نداشت! سال‌ها بعد نیکولاس آنلکا پس از اغتشاش در بازی‌های مرحله گروهی جام‌جهانی ٢٠١٠ در لیست سیاه قرار گرفت و حالا به نظر می‌رسد بنزما، متهم ردیف بعدی باشد؛ شخصی که حداقل در ٢‌سال گذشته به سطح مناسبی از قدرت و سرعت در بازی‌هایش رسیده و اگر حاشیه‌سازی نمی‌کرد یا حداقل مکالماتش ضبط نمی‌شد، فرانسه قدرتمند فعلی می‌توانست روی یک مهاجم رابط و قوی در خط حمله حساب کند. در این صورت، آبی‌پوشان بیش از پیش رویای قهرمانی در خانه را در سر می‌پروراندند. هرچه باشد، آنها می‌خواهند نخستین کشوری باشند که درشرایط میزبانی هم جام‌جهانی و هم یورو را می‌برند.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا