جزئیات دقیق کاهش وزن 40 کیلوگرمی شهره لرستانی و عاشق شدنش + عکس

شهره لرستانی، کاهش وزن را پلی می داند برای رسیدن به اهداف نیمه تمام زندگی اش. مدت زمان پنج ماه رژیم درمانی به قدری برای او شیرین بوده که فیلمنامه ای با همین مضمون نوشته و قصد دارد در آینده آن را کارگردانی کند.

با شهره لرستانی خوش قلب و دوست داشتنی در رابطه با روند کاهش وزن و رژیم های متفاوتی که در این سال ها امتحان کرده، گپ زدیم. او در این روزها اصل حالش خیلی خوب است و دوباره بعد از 20 سال عاشق شده!

 شروع چاقی و افزایش وزن

20سال، یعنی از 28 تا 48 سالگی اسیر اضافه وزن بودم. تا قبل از آن هیچ وقت آدم چاقی نبودم و در تمام دوران کودکی ام جزو بچه های لاغر محسوب می شدم. علت چاقی من به دلیل جابه جایی هورمون و عمل جراحی ام در سنین جوانی بود. بعد هم دچار کم کاری تیروئید شدم. به همین خاطرهشت سال بازیگری را کنار گذاشتم.

پزشک معالج چاقی شهره لرستانی

زیر نظر دکتر پرنیان قربان پور به مدت پنج ماه، 40 کیلوگرم وزن کم کردم چون با این روش کاهش وزن و رژیم درمانی، هفته به هفته وضعیتم بررسی و برنامه غذایی ام تغییر می کرد. خودم هم به نتیجه بخش بودن رژیم ام ایمان داشتم و تلاش می کردم.

در حال حاضر هم در نیمه راه سلامتی و کاهش وزن هستم و هنوز هم 20 کیلوگرم با وزن ایده آلم فاصله دارم.

عاشق شدن پس از 20 سال

کلی جوان شده ام و مهم تر از همه اینکه بعد از حدود 20 سال دوباره عاشق شده ام. همین دوباره عاشق شدن حس های بسیار زیبایی را در من بیدار کرده است. اضافه وزنم که از بین رفت، به لحاظ روحی هم بیدار شدم. بخشی از وجود من پاک شد و حالا می توانم با بخش دیگری زندگی کنم. وقتی دغدغه های ذهنی کم می شود، با انرژی بیشتری می توان به باقی مسائل زندگی رسیدگی کرد.

آخرین راه را هم امتحان کردم

همیشه و در تمام مراحل زندگی پرتحرک بوده ام اما شرایط به شکلی شد که حتی با آب خوردن هم اضافه وزن پیدا می کردم. البته دوره ای هم به دلیل حال بد و غمگین بودنم، زیاد غذا می خوردم. بعضی افراد زمانی که عصبی می شوند، افزایش وزن پیدا می کنند ولی من هر وقت از درون احساس تنهایی می کنم، شروع به غذا خوردن می کنم. راه های بسیاری را امتحان کرده بودم.

چند نفر به من گفتند که این پزشک آخرین فردی است که می تواند مسیر درستی را برای کاهش وزن معرفی کند و اگر قرار است لاغر شوی باید با متد  او پیش بروی. بالاخره آخرین راه را هم امتحان کردم.

اولین روزهای شروع رژیم لاغری

به یاد دارم روزهای اول رژیم لحظات بسیار سختی را گذراندم. در جایی خواندم کسانی که در حوزه عرفان سابقه دارند، برای اینکه به غذا پناه نبرند، به شکم شان سنگ می بندند. من هم شب ها یک سنگ به شکمم می بستم و می خوابیدم. موقع خواب خیلی اذیت می شدم و دعا می کردم که خدا کمک کند تا از این مرحله عبور کنم. احساس می کردم این راهکار بار مثبتی را برای من به دنبال دارد.

کم کردن وزن بدون ورزش

بدون ورزش توانستم این میزان وزن را کم کنم. در این مدت پنج ماه به سلامت خودم رسیدگی کردم و عمده زمانم را برای نوشتن فیلمنامه گذاشتم. 20 کیلوگرم اول را که کم کردم، دیگر مشکلی با عنوان پا درد نداشتم و تمام قرص هایم را کنار گذاشتم.

قبل از این قضیه دکتر به من گفته بود زانوهایت را باید عمل جراحی کنی اما خدا را شکر با همین رژیم و کاهش وزن حل شد. مشکلاتم یکی یکی خداحافظی می کنند و می روند. انگار با حل شدن هر مشکلی چشم آدم بازتر می شود و می تواند زیبایی های اطرافش و قدرت خدا را بهتر ببیند.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا