مردم دوست دارند مردان آهنین از تلویزیون پخش شود

در ادامه گفت‌و‌گوی «شهروند» را با فرامرز خودنگاه، رئیس کمیته قوی‌ترین مردان ایران می‌خوانید:
تکلیف برنامه قوی‌ترین مردان که از ‌سال گذشته آن را ضبط کرده‌اید، چه شد؟
با وجود رایزنی‌های زیادی که با مسئولان صداوسیما داشتیم، موفق نشدیم مجوز پخش این مسابقات را از صداوسیما بگیریم. این مسابقات‌ سال گذشته ضبط شده است و از اول هم قصدمان این بود که در شبکه نمایش خانگی پخش شود. فکر می‌کنم از بهمن‌ماه این دوره رقابت‌ها دراختیار مردم قرار بگیرد.
توضیح کوتاهی درباره نحوه برگزاری این رقابت‌ها  می‌دهید؟
قبل از این‌که این مسابقه برگزار شود،‌ ما ٢١نفر را در انتخابی شرکت دادیم که از میان آنها ١٥نفر برتر در این دوره از رقابت‌ها شرکت کردند. در نهایت و پس از پشت‌سر گذاشتن آیتم‌های مختلف ٦نفر به فینال رسیدند و یک‌نفر هم قهرمان شد که نمی‌توانم‌ نام آن را اعلام کنم.
نمایش مسابقه قوی‌ترین مردان ایران برای نخستین‌بار از صداوسیما نیست. از نظر شما موفق می‌شود؟
طبق آن تجربه‌ای که من در طول تمام این سال‌ها کسب کردم، برنامه مردان آهنین یکی از برنامه‌های پربیننده صداوسیما بود. الان هم ٣‌سال می‌شود که این برنامه پخش نمی‌شود و مردم خیلی دوست دارند آن را دوباره تماشا کنند. در ضمن مجری برنامه تغییر کرده و محمود شهریاری بخش‌های طنز برنامه را بیشتر کرده است. فکر می‌کنم برنامه از آن خشکی درآمده و درکنار مسابقه مردم می‌توانند لحظاتی را با خانواده خود شاد باشند.
برنامه‌ای برای برگزاری دوره بعدی این مسابقات دارید؟
فعلا که صحبتی نشده است اما یک دوره مسابقات قهرمانی کشور از ١٨ بهمن برگزار خواهیم کرد. این دوره رقابت‌ها انتخابی مسابقات جهانی است و احتمالا نفرات برتر بعد از چند ‌سال غیبت به رقابت‌های جهانی اعزام می‌شوند. درست است که من یک‌سالی می‌شود به فدراسیون پرورش‌اندام برگشتم اما در ٢سالی که نبودم،‌ آن‌قدر کار ضعیف بوده که فعلا نتوانستم کار خاصی انجام دهم. با این حال امیدوارم بعد از چند‌ سال یک اعزام بین‌المللی داشته باشیم.
امیدوار به بازگشت قوی‌ترین مردان به تلویزیون هستید؟
با برخی از دوستان در صداوسیما که حرف زدم، متوجه شدم جزو سیاست‌های صداوسیماست که فعلا چنین مسابقه‌ای را پخش نکنند. با این حال من در کوچه و خیابان دایما به این سوال مردم پاسخ می‌دهم که چرا این مسابقه پخش نمی‌شود. مردم این مسابقه را دوست داشتند و در ایام نوروز یکی از سرگرمی‌های آنها بود. امیدواریم دوباره پخش شود اما فعلا چیزی مشخص نیست.
چند‌سال قبل اتفاقات تلخی پیرامون چند ورزشکار این رشته رخ داد که شاید همان اتفاقات باعث عدم پخش دوباره برنامه شده است؟
قبول دارم که اتفاقات خوبی نبود اما درتمام ورزش‌ها چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. این مسائل فقط مختص به قوی‌ترین مردان نیست و باید با دید بهتری نسبت به این رشته نگاه شود. الان هم ورزشکاران جدیدی به قوی‌ترین مردان آمده‌اند که جو بسیار خوب و سالمی را رقم زده‌اند.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا