بسته بودن نماد مخابرات طبیعی است

امیرحمزه مالمیر گفت : هر ساله در مقاطع زمانی کنونی، شرکت‌ها اقدام به ارایه صورت‌های مالی واقعی 12 ماهه کرده و مجامع سالانه خود را برگزار می‌کنند که با توجه به الزام قانونی باید نماد مبادلاتی شرکت دو روز پیش از برگزاری مجمع متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط تعدد باز و بسته شدن نمادها افزایش می‌یابد، ابراز داشت: مدت توقف نمادها بستگی به شرایط شرکت ها دارد و در بیشتر موارد بلافاصله پس از برگزاری مجمع، نماد مبادلاتی شرکت بازگشایی می شود.

مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی خاطرنشان کرد:نماد شرکت مخابرات به دلیل برخی ابهامات بعد از برگزاری مجمع  تا کنون باز نشده است  تا این ابهامات برطرف شود و این مساله طبیعی است .
این در حالی است که در برخی موارد به منظور تسریع در بازگشایی نماد، سازمان بورس و اوراق بهادار اطلاعات و خلاصه تصمیم‌گیری‌های مجامع را بر روی کدال قرار می دهد تا نماد قابلیت بازگشایی سریع داشته باشد.

وی افزود: بنابراین هر ساله در اواخر اردیبهشت و در ماههای خرداد و تیرماه ، تعداد توقف و بازگشایی نمادها افزایش می‌یابد که لزوما این تعداد با یکدیگر مساوی نیست.

مالمیر با اشاره به اینکه در اواخر تیرماه تعداد بازگشایی‌ها از تعداد توقف ها کمتر خواهد بود، افزود: طبیعی است ا با توجه به برگزاری مجامع در این روزها، تعداد نمادهای متوقف شده بیش از تعداد بازگشایی‌ها است.

182/161

 

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا