برندهای معتبر تمایلی به استفاده از سرویس DVB-H ندارند
“شهاب سلطانی زاده” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با ارائه نسل سوم شبکه تلفن همراه سرویس “DVB-H ” قدیمی محسوب می شود، چرا که با ارائه اینترنت پرسرعت کاربران به راحتی می توانند با استفاده از آن به تماشای شبکه تلویزیونی بپردازند.
وی افزود: در حال حاضر میزان کاربرانی که خواستار گوشی های تلویزیون دار هستند چندان بالا نیست چرا که بیشتر آنان به دنبال گوشی های هوشمندی هستند که قابلیت استفاده از اینترنت را داشته باشند.
به گزارش موبنا، پخش برنامه های تلویزیونی روی گوشی های موبایل و یا همان تکنولوژی DVB-H پس از گذشت یک سال و نیم از بهره برداری آزمایشی ، از اواخر سال 87 به صورت انحصاری از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ارائه شد که تا کنون با استقبال چندان مشتریان روبرو نشده است.
به موجب همین امر نیز شرکت مخابرات ایران درصدد تجهیز زیرساخت های لازم است و طبق آخرین اظهارات مسوولان مخابراتی کشور، آمادگی برای عرضه این سرویس وجود دارد؛ اما تاکنون زمانبندی خاصی برای راه اندازی این پروژه و جزییات آن اعلام نشده و پیگیری های به عمل آمده نشان می دهد که این سرویس شاید تا چهار ماه دیگر در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
129/11